۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
ممنوعیت تبعیض طبقاتی در سیاتل

شورای شهر سیاتل آمریکا از ممنوعیت تبعیض طبقاتی در شهر با افزوده شدن نظام طبقاتی به قوانین ضد تبعیض شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر سیاتل آمریکا، با افزودن نظام طبقاتی به قوانین ضد تبعیض شهر، به نخستین شهر ایالات‌متحده تبدیل شد که تبعیض طبقاتی را ممنوع کرد. به این ترتیب سیاتل نخستین شهر در جهان به‌شمار می‌رود که چنین قانونی را در خارج از جنوب آسیا به تصویب رسانده است.

شورای شهر مطرح کرد که تبعیض طبقاتی در سیاتل بسیار واقعی است و مدت‌ها است درخواست‌ها برای غیرقانونی شدن تبعیض از حیث طبقه و تقسیم‌بندی افراد بر اساس محل تولد یا تبار نژادی در میان جوامع دیاسپورای جنوب آسیا در ایالات‌متحده افزایش یافته است، اما این درخواست‌ها از نظر برخی آمریکایی‌های هندو که باور دارند این قوانین به زیان اقشار خاص جوامع است، با مخالفت مواجه شد. (دیاسپورا یا جوامع دور از وطن به جمعیت پراکنده، مهاجر یا پناهنده‌ای اطلاق می‌شود که در سراسر دنیا پراکنده هستند و دور از خانه و کاشانه اصلی خود زندگی می‌کنند.)

شورای شهر افزود که تنش‌های درونی میان مخالفان و موافقان این قانون در آخرین جلسه استماع عمومی شورا بالا گرفت. در این جلسه بیشتر اعضای شورا بر این باور بودند که تبعیض طبقاتی از مرزهای ملی و مذهبی عبور می‌کند و کسانی که با تبعیض طبقاتی در ایالات متحده زندگی می‌کنند بدون چنین قوانینی هیچ حمایتی نخواهد داشت. این اعضا خاطرنشان کردند که تبعیض طبقاتی در جوامع دیاسپورای ایالات‌متحده رایج است و خود را به شکل بیگانگی اجتماعی و تبعیض در بخش‌های مسکن، آموزش و فناوری نشان می‌دهد که جنوب آسیایی‌ها در هر یک آن‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

شورا ادامه داد: در مقابل، مخالفان طرح معتقدند که این فرمان راه‌حلی بی‌پروا و مضر برای مشکلی است که هیچ داده یا تحقیقی برای آن در دسترس نیست و می‌تواند تبعیض‌های ضد هندوی بیشتری ایجاد و کارفرمایان را از استخدام اهالی جنوب آسیا منصرف کند. همه می‌خواهند تبعیض پایان یابد، اما ابتدا باید تبعات آن مدنظر قرار داده شود.

شورای شهر سیاتل در نهایت اعلام کرد که صدای موافقان طرح ممنوعیت تبعیض طبقاتی بلندتر از مخالفان آن شنیده شد و به این ترتیب اضافه شدن نظام طبقاتی به قوانین ضد تبعیض شهر به تصویب شورا رسید.

ممنوعیت تبعیض طبقاتی در سیاتل

کد خبر 645213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.