نیویورک به جنگ زباله‌های پلاستیکی می‌رود

شورای شهر نیویورک آمریکا با تصویب قانونی که از تولید حجم زیادی از زباله‌های پلاستیکی و غیرقابل بازیافت در غذاخوری‌های شهر جلوگیری می‌کند، به جنگ زباله‌های پلاستیکی بیشتر رفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به گزارش وزارت بهداشت ایالات‌متحده‌آمریکا، سالانه بیش از ۲۰ هزار تن زباله پلاستیکی در نیویورک دور ریخته می‌شود. این زباله‌ها یا به کوره‌های زباله‌سوزی و محل‌های دفن زباله مشکل‌ساز زیست‌محیطی می‌رود یا در خیابان‌ها، سواحل شهری، پارک‌ها و آبراه‌ها رها می‌شود.

از سوی دیگر محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف با استفاده از سوخت فسیلی تولید می‌شود که این سوخت‌ها در هر مرحله از زندگی خود، از استخراج و حمل‌ونقل گرفته تا سوختن و دفع شدن، مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی بی‌شماری ایجاد می‌کند. پلاستیک‌ها در صنعت سوخت‌های فسیلی یک مرکز بزرگ سودرسانی است و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) پیش‌بینی می‌کند که تولید آن‌ها در سراسر جهان تا سال ۲۰۶۰ سه برابر شود.

شورای شهر نیویورک به این ترتیب از تصویب قانونی خبر داد که مطابق با آن رستوران‌ها و سایر مؤسسات خدمات غذایی شهر ملزم هستند که ظروف پلاستیکی، بشقاب‌، فنجان‌، لیوان، بسته‌های چاشنی و دستمال سفره را تنها در صورت درخواست از سوی مشتریان ارائه دهند.

شورا خاطرنشان کرد که قانون جدید یکی از چندین گام مورد نیاز برای شروع معکوس کردن این روند است و اجرای آن خبر خوبی برای همه کسانی به‌شمار می‌رود که یک کشوی آشپزخانه پر از چنگال‌های پلاستیکی، بسته‌های سس کچاپ و چاشنی ناخواسته دارند و از دور انداختن آن‌ها و ایجاد زباله بیشتر احساس گناه می‌کنند.

نیویورک به جنگ زباله‌های پلاستیکی می‌رود

شورای شهر مطرح کرد که این لایحه با ۴۳ رأی موافق در مقابل هفت مخالف به تصویب رسید و نمونه‌ای عالی از سیاست هوشمندانه و سبز است که امکان کاهش ضایعات را فراهم می‌آورد و به کسب‌وکارهای کوچک شهر در صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند.

شورای شهر نیویورک از اجرایی شدن لایحه تصویبی در تابستان آینده خبر داد و این اقدام نیویورک را آخرین نمونه از جنبش گسترده‌تری معرفی کرد که به‌منظور محافظت از سلامت عمومی، حیات‌وحش و آب‌وهوا در برابر اثرات تولید نفت و گاز، برای کاهش حجم روبه‌رشد ضایعات پلاستیکی در نیویورک پیاده‌سازی شده است.

شورا تأکید کرد که برای تغییر روند مصرف پلاستیک در سراسر جهان، گام‌های جامع‌تری مورد نیاز است و دولت‌ها باید در تمام سطوح، ابتکارات بسیار بلندپروازانه‌تری را برای تشویق خودداری از استفاده و تمایل به بازیافت پلاستیک‌ها به اجرا بگذارد، با این حال اقدامات فعلی شهر برای محدود کردن تولید زباله‌های پلاستیکی، گامی است که در مسیری درست برداشته شده است.

نیویورک به جنگ زباله‌های پلاستیکی می‌رود

کد خبر 645210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.