گلایه از تاخیر در اجرای پروژه متروی بهارستان + پاسخ شهردار

ساکنان شهر جدید بهارستان نسبت به تاخیر در بهره‌برداری از پروژه مترو و وضعیت ترافیک شهر گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه معضل ترافیک از مرز بحران گذشته و منجر به تلفات و خسارت‌های جانی و مالی زیادی شده است، این مشکل به خصوص در کلانشهرها به دلیل رشد کالبدی شهر و افزایش تعداد شهرها و شهرک‌های اقماری در مناطق فراشهری بیشتر به چشم می‌خورد. بهارستان از شهرهای جدیدی است که با هدف جذب جمعیت سرزیر کلانشهر اصفهان ایجاد شد، اما در حال حاضر به دلیل در نظر گرفته نشدن سیستم حمل‌ونقل متناسب، هر روزه شاهد حجم بالای ترافیک در مسیر بهارستان به اصفهان و ورودی‌های جنوبی شهر هستیم.

شهروندان بهارستان نسبت به تأخیر در بهره‌برداری از خط متروی این شهر پرجمعیت منتقد هستند و می‌گویند سرنوشت این طرح کلان عمرانی به کجا رسیده است و چرا مسئولان دست روی دست گذاشته‌اند.

آنها خاطرنشان می‌کنند ناوگان مجهز و پیشرفته حمل‌ونقل یکی از نشانه‌های توسعه است که شهر بهارستان از داشتن آن محروم است.

پروژه متروی بهارستان نزدیک به ۱۲ سال است که آغاز شده، اما هنوز اقدامی برای اتمام آن انجام نشده و مطالبه ساکنان شهر جدید بهارستان این است که این طرح بزرگ عمرانی به کجا رسیده است.

متروی بهارستان به عنوان یک پروژه ملی دیده شود

محمد شبانی، شهردار بهارستان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: متروی بهارستان در گذشته دچار نقدینگی شد، در حال حاضر مراحل اجرایی آن با مجموعه شرکت عمران است و امید است با فعالیت‌های انجام شده در آینده نزدیک اتفاقات خوبی بیفتد.

وی افزود: متروی بهارستان ۱۷ کیلومتر است که از دروازه شیراز به سمت صفه ادامه پیدا می‌کند و به ورودی بهارستان در میدان امام علی (ع) ختم می‌شود.

شهردار بهارستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تونل‌ها آماده است، ریل‌ها خریداری شده و ایستگاه آن در حال ساخت است، با این حال تأسیسات الکترونیکی و هزینه‌های آماده‌سازی نیاز دارد.

شبانی تصریح کرد: به گفته مدیران شرکت عمران بهارستان این پروژه حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در حال حاضر با مشکل کمبود نقدینگی مواجه است؛ معتقدیم که اعتبار پروژه متروی بهارستان از بودجه شهر بیشتر بوده و لازم است در بودجه دولت به عنوان یک پروژه ملی دیده شود.

کد خبر 645166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.