شناخت نیازهای آینده شهر مستلزم مشارکت بخشی جوانان است

سرپرست شهرداری تیران شناخت نیازهای آینده شهر را مستلزم مشارکت بخشی جوانان دانست و گفت: شناخت نیازهای آینده و پیش‌بینی‌ها برای اداره شهر با مشارکت جوانان ضرورت دارد.

رضا ناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هفته ملی جوان و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع)، اظهار کرد: جوانی سرمایه بشری و گنجینه ارزشمند انسانی برای توسعه و پیشرفت به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه جوانان محور اصلی فرماندهی و افسری جنگ را بر عهده داشتند، افزود: جوانان در هر دوره‌ای مظهر تحول بوده‌اند که مصداق بارز آن دوران دفاع مقدس است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه دگرگونی علمی، فناوری، اجتماعی و اقتصادی امروز کشور مرهون تلاش و مجاهدت جوانان است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به عنوان حاکمیت محلی باید در حد و اندازه خود این قشر را فعال کند و در برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته باشد.

ناهی ادامه داد: شناخت نیازهای آینده و پیش‌بینی‌ها برای اداره شهر با مشارکت جوانان و بررسی آن از نگاه این قشر ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تحولات فناوری اطلاعات فرصتی برای تحقق شهر الکترونیک است، تصریح کرد: جوانان پایه پیشران تحقق شهر الکترونیک و مجازی خواهند بود و مدیریت شهری تیران مشارکت بخشی جوانان را جزو مهمترین مأموریت‌های این دوره خود قرار می‌دهد تا با ایده‌های نوین و پیشنهادات متفاوت مسیر توسعه را هموار کند.

سرپرست شهرداری تیران جوانان را سرمایه کشور و هر منطقه دانست و اضافه کرد: مشارکت آنها در حوزه‌های مختلف و ایفای نقش اثرگذار این قشر تحول‌آفرین خواهد بود.

ناهی تلاش برای شناخت نیازهای جوانان با مطالعه و پژوهش و اظهارنظرهای کارشناسی را مقدمه‌ای برای رفع نیازهای این قشر دانست و گفت: مشارکت آنها در اداره شهر یکی از اساسی‌ترین موضوعات در توسعه و توجه به دغدغه‌های این دسته از افراد به شمار می‌رود، چراکه هنگام همکاری نیازهای آنان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تمایز جنسیتی، سلایق سیاسی و اعتقادی را آسیبی برای مشارکت بخشی جوانان در شهر دانست و افزود: همه گروه‌ها با وجود تفاوت سلایق و فارغ از دختر و پسر بودن باید امکان همکاری و اظهار نظر داشته باشند.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه شهرداری تیران تاکنون فراخوان‌های متعددی را برای جلب ایده و نظر شهروندان برای اداره شهر داشته است، اظهار کرد: جوانان تحصیل کرده و دارای ایده در این خصوص وارد شده‌اند و نظرات خود را بیان کرده‌اند.

کد خبر 645132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.