آماده‌باش ۲۶ هزار نیروی اورژانس برای سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه

معاون و رئیس اداره تعالی بالینی سازمان اورژانس کشور با اشاره به پیش‌بینی آغاز موج نخست تعطیلات نوروزی از بیست‌وچهارم اسفندماه، گفت: ۲۶ هزار نیروی اورژانس کشور برای مسافرت‌های نوروزی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش ایمنا، علی شریفیان اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آغاز موج نخست سفر از یک هفته پیش از فرا رسیدن سال نو است و در همین راستا نیروهای اورژانس از بیست‌وچهارم اسفند در سراسر کشور برای خدمات رسانی به هموطنان در آماده‌باش کامل خواهند بود.

به گفته وی، در برنامه‌های نوروزی امسال نقاط حادثه خیز به شکل اولویت دار و حساس از سوی اورژانس دیده شده است و پایگاه‌های سلامت در ورودی و خروجی شهرها مستقر می‌شوند ضمن اینکه در ۳۰ کیلومتری مناطق شهری نیز پایگاه‌های اورژانس استقرار می‌یابد.

معاون اورژانس کشور با اشاره به اینکه آماده‌باش نوروزی اورژانس تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت، افزود: استقرار پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات متنوع در ایستگاه‌های سلامت از دیگر برنامه‌های اورژانس است.

شریفیان همچنین به تجهیزات اورژانس در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: ۵۲ بالگرد، ۸۸ اتوبوس آمبولانس، پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در سراسر جاده‌های کشور مستقر خواهند بود.

وی تعداد پایگاه‌های اورژانس در ایام نوروز را سه هزار و ۲۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۶ هزار نیروی امدادی نیز در آماده‌باش هستند و به مردم کشور در سفرهای نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 645126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.