راه‌اندازی پلت‌فرم تعامل شهروندان در دبی

دبی با هدف قرار دادن شهروندان در قلب توسعه و ارتقای خدمات دولتی و هم‌سویی با خط‌مشی «خدمات ۳۶۰» این کشور به راه‌اندازی پلت‌فرمی موسوم به «۰۴» اقدام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دبی در حال راه‌اندازی یک پلت‌فرم جدید برای تشویق شهروندان خود به ارائه بازخورد و کمک به بهبود خدمات دولتی خود است. این پلت‌فرم با عنوان «۰۴» به مقامات و ذی‌نفعان اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقیم نظرات، پیشنهادها و ایده‌های مراجعه‌کنندگان و هر چالشی که ممکن است با آن مواجه شوند را از طریق یک فرآیند سه مرحله‌ای دریافت کنند و به آن‌ها پاسخ دهند.

هدف این پلت‌فرم افزایش رضایت و خوشحالی مراجعه‌کنندگان با ارائه یک تجربه بدون نقص برای آن‌ها است. کاربران می‌توانند بازخورد خود را در سه مرحله ساده شامل بازدید از وب‌سایت، انتخاب دسته بازخورد و دریافت شماره مرجع برای پیگیری درخواست‌های خود است.

راه‌اندازی پلت‌فرم «۰۴» با خط‌مشی «خدمات ۳۶۰» دبی مطابقت دارد. این خط‌مشی چشم‌انداز و نقشه راه جدیدی را برای آینده خدمات در دبی ترسیم می‌کند و با تمرکز بر هشت اصل کلیدی به‌منظور متحد کردن جریان‌های کاری در میان نهادهای دولتی، یک سیستم یکپارچه، فعال و سفارشی ارائه می‌دهد که انتظارات و نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازد. پلت‌فرم جدید نیز با قرار دادن مراجعه‌کنندگان در قلب توسعه خدمات دولتی، به آن‌ها یک پلت‌فرم واحد برای بیان نظرات، ارائه پیشنهادها و عنوان کردن هرگونه چالش یا شکایت ارائه می‌دهد.

راه‌اندازی پلت‌فرم تعامل شهروندان در دبی

پلت‌فرم «۰۴» توسط مرکز مدل‌سازی دبی در دبیرخانه عمومی شورای اجرایی و مرجع دیجیتال دبی و با مشارکت بیش از ۴۰ نهاد دولتی و غیردولتی توسعه یافته است. رئیس شورای اجرایی در زمینه پیاده‌سازی آن اظهار کرد که برای تبدیل شدن به یک دولت فعال، باید فعالانه به حرف مردم گوش سپرد و بر اساس نظرات آن‌ها تصمیمات آگاهانه اتخاذ کرد.

وی تأکید کرد که مرکز مدل‌سازی دبی برای دولت‌های آینده بر ارتباط قوی میان رهبری و مشتریان متکی است که آن‌ها را شرکای استراتژیک خود در طراحی، اجرا و ارزیابی خدمات می‌داند و ضمن اشاره به اعتماد بالای دولت نسبت به تیم کاری خود افزود: از همه می‌خواهم به‌طور مداوم با مراجعه‌کنندگان تعامل داشته باشند تا خواسته‌هایشان را برآورده کنند و از انتظاراتشان فراتر روند.

رئیس شورای اجرایی دبی خاطرنشان کرد که هدف نهایی دولت دبی ارتقای شادی در جامعه و تقویت موقعیت دبی به‌عنوان یک رهبر جهانی در بخش دولتی است که دستیابی به این هدف نیازمند برخورداری از شجاعت اعمال تغییرات لازم در مسیر دستیابی به تعالی است تا راه برای آینده‌ای بهتر هموار شود.

کد خبر 645092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.