راه‌اندازی کمپین ضد نفرت در حمل‌ونقل لندن

سازمان حمل‌ونقل لندن در راستای تشویق شاهدان رخ دادنِ جرایم نفرت‌محور در وسایل‌ نقلیه عمومی به نشان دادن واکنش فعال، یک کمپین ضدنفرت راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جرایم نفرت‌محور یا متعصبانه به هرگونه جنایتی گفته می‌شود که یک شخص هدف به‌واسطه ناتوانی، نژاد، قومیت، دین، مذهب و مواردی از این قبیل به دلیل خصومت یا تعصب یک فرد دیگر با آن‌ها مواجه می‌شود. هر کسی می‌تواند قربانی یک جنایت نفرت‌محور باشد و جرایم صورت‌گرفته ممکن است علیه خود فرد یا دارایی‌هایش انجام گیرد.

سازمان حمل‌ونقل لندن به‌منظور مقابله با این جرایم به راه‌اندازی کمپینی اقدام کرده است که هدف آن تشویق شاهدان رخ دادن جنایت‌های نفرت‌محور به نشان دادن واکنش فعال با برجسته کردن این امر است که چگونه کاربران وسایل‌نقلیه عمومی می‌توانند در صورت برخورد با جرایم نفرت‌محور در سیستم حمل‌ونقل عمومی با خیال راحت مداخله کنند.

رویکرد این سازمان برای ارائه خدمات تحمل نکردن هرگونه سوءاستفاده در شبکه خود است و برای حصول اطمینان از ایمنی و امنیت کاربران و کارکنان خود سخت تلاش می‌کند. سازمان حمل‌ونقل لندن همواره سعی دارد شرایطی ایجاد کند که همه حاضران در یک حادثه با خیال راحت آن را گزارش دهند و مطمئن می‌شود گزارش‌های ارائه‌شده مورد بررسی قرار گیرد.

راه‌اندازی کمپین ضد نفرت در حمل‌ونقل لندن

کمپین ضدنفرت این سازمان با مشارکت پلیس حمل‌ونقل بریتانیا (BTP) و خدمات پلیس متروپولیتن (MPS) راه‌اندازی شده است و هدف آن الهام بخشیدن به اهالی لندن برای مراقبت از دیگران با آموزش نحوه تشخیص علائم جنایت‌های نفرت‌محور و تمرکز روی شخصی است که مورد آزار قرار دارد، چراکه براساس داده‌های به‌دست‌آمده، ۶۳ درصد از مسافران چنانچه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کمک‌رسانی داشته باشند، با امنیت‌خاطر بیشتری در زمان بروز یکی از حوادث مبتنی بر نفرت مداخله می‌کنند. علاوه بر این مشخص شده است که بسیاری از آن‌ها تمایل دارند کمک کنند، اما از چگونگی انجام این کار یا میزان جدی بودن وضعیت آگاهی ندارند.

به این ترتیب سازمان حمل‌ونقل لندن برای کمپین خود پوسترهای چشم‌نوازی طراحی کرده است که با مورد توجه قرار دادن این موارد، راهنمایی‌های واضحی در اختیار مسافران حمل‌ونقل عمومی قرار می‌دهد که چگونه می‌توانند مداخله ایمنی داشته باشند. این پوسترها در سراسر شبکه قابل مشاهده است و در آن‌ها راهکارهای ساده‌ای هم‌چون پرت کردن حواس با پرسیدن یک سوال، نادیده گرفتن فرد خاطی و پرسیدن سوالات نامرتبط از فرد قربانی، یادداشت اتفاقات و گزارش آن به نیروهای مربوطه، دلجویی از قربانی پس از رهایی از آزار و مواردی از این قبیل ذکر شده است.

سازمان حمل‌ونقل لندن همچنین خاطرنشان کرد که به‌منظور رسیدگی به‌موقع، بیش از ۲۵۰۰ افسر پلیس پشتیبانی و ۵۰۰ افسر نگهبان همواره در حال گشت‌زنی در شبکه حمل‌ونقل هستند تا از ایمنی و امنیت کاربران و کارکنان اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 645091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.