بازتعریف زیرساخت‌های هوشمند شهری با گسترش سرمایه‌گذاری‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری جهانی روی فناوری‌های تیرک‌ها و کریدورهای هوشمند تا سال ۲۰۳۰ موجب بازتعریف زیرساخت‌های هوشمند شهری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مفهوم قدیمی شهرهای هوشمند تا حد زیادی نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند، لذا رویکردهای جدید در قالب راه‌حل‌های مقیاس‌پذیرتر، جامع‌تر و مؤثرتر برای تغییر زیرساخت‌های شهری هوشمند و تسریع در استقرار آن‌ها مورد نیاز است. انتظار می‌رود تیرک‌ها و راهروهای هوشمند باعث بازتعریف گسترده‌تر سیستم‌های حمل‌ونقل و بازارهای شهرهای هوشمند شود.

در اصل پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاری‌های هوشمند روی فناوری‌های تیرک‌ها و راهروهای هوشمند از ۱۰.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ برسد که این امر زیرساخت‌های هوشمند شهری را بازتعریف می‌کند.

تیرک هوشمند

تیرک‌های هوشمند نقاط تجمع چندمنظوره برای زیرساخت‌های شهری هوشمند به‌شمار می‌روند که روی چراغ‌های خیابانی و تیرهای برق نصب شده است و یک چارچوب مقرون‌به‌صرفه، مقیاس‌پذیر و مدولار برای استقرار طیف گسترده‌ای از زیرساخت‌های هوشمند شهری ارائه می‌دهد.

این تیرک‌ها ترکیب تیرهای برق سنتی و فناوری‌های ارتباطی هم‌چون وای‌فای، جی‌پی‌اس و حسگرهای محیطی و مجهز به روشنایی LED هوشمند، دوربین‌های نظارتی و ترافیکی، سیستم شارژ خودروی الکتریکی، اتصال به اینترنت پرسرعت، نظارت بر کیفیت هوا و سیل و امکانات تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است که مزایای متعددی از جمله بهره‌وری انرژی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و بهبود ایمنی عمومی را ارائه می‌دهد.

بازتعریف زیرساخت‌های هوشمندی شهری با گسترش سرمایه‌گذاری‌ها

راهروی هوشمند

راهروی هوشمند نیز یک راه‌حل اختصاصی کنترل ترافیک تطبیقی برای مسیرهای سیگنال‌دار هماهنگ و یک بسته نرم‌افزاری است که برای کل مسیر چرخه بهینه تعیین می‌کند و از اتصالات جداگانه با تخمین تقسیم چرخه پشتیبانی می‌کند تا همیشه هماهنگی مسیر حفظ شود.

مفهوم جدید راهروهای هوشمند به فناوری‌های مختلفی مانند چراغ‌های راهنمایی تطبیقی تعاونی و زیرساخت‌های کنار جاده‌ای اشاره دارد که امکان رانندگی خودکار در بزرگراه‌های بین‌مرزی مجهزبه اینترنت نسل پنجم و بهینه‌سازی جریان ترافیک، ایمنی جاده‌ها و حمل‌ونقل پایدار را در فواصل طولانی‌تر فراهم می‌کند.

اولویت سیگنال ممتاز برای حمل‌ونقل کالا و تردد، فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد برای دولت‌ها و اپراتورهای جاده‌ای ایجاد می‌کند که در نهایت به راهروهای حمل‌ونقل اختصاصی منتهی می‌شود. ابتکارات کلیدی دولت غرب برای راهروهایی هوشمند شامل برنامه دیجیتال اتحادیه اروپا برای تأمین مالی و استقرار راهروهای 5G و قانون زیرساخت دو حزبی ایالات‌متحده می‌شود.

بازتعریف زیرساخت‌های هوشمندی شهری با گسترش سرمایه‌گذاری‌ها

کد خبر 645088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.