متاورس؛ عامل برتری در دنیای تجاری آینده

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که پذیرندگان اولیه فناوری متاورس در وهله کنونی، در آینده از مزایای بی‌شمار آن بهره بیشتری خواهند برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نظرسنجی‌های انجام‌گرفته توسط شرکت خدمات فناوری و مشاوره «ویپرو» در سطوح گسترده نشان می‌دهد که هرچند متاورس در دنیای امروز به‌خوبی درک شده است، اما واقعیت‌های به‌کارگیری این فناوری هنوز یک چالش به‌شمار می‌رود.

با این حال در این بررسی‌ها مشخص شد سازمان‌های ایالات‌متحده در مقایسه با بریتانیا و آلمان سریع‌ترین پذیرندگان این فناوری هستند، تاجایی‌که دو سوم (۶۳ درصد) از رهبران ارشد کسب‌وکارهای آمریکایی معتقدند متاورس با ایجاد تجربه‌ای همه‌جانبه‌تر در کنار ایجاد نوآوری و تسریع زمان ورود به بازار، بسیاری از بخش‌های کسب‌وکار آن‌ها را متحول می‌کند.

علاوه بر این چهارپنجم (۷۸ درصد) از افراد مورد بررسی در این نظرسنجی اظهار کردند که متاورس آن‌ها را قادر می‌سازد مدل‌های کسب‌وکار جدیدی ایجاد کنند و ۵۶ درصد از آن‌ها یک مزیت کلیدی این فناوری را پتانسیل افزایش رضایت و حفظ مشتری طی دو سال آینده معرفی کردند.

این گزارش که با عنوان «متاورس صنعتی: تغییردهنده بازی تجارت» منتشر شده است، نشان می‌دهد که متاورس تأثیر متحول‌کننده‌ای بر تجارت خواهد داشت و پذیرندگان اولیه آن، بزرگ‌ترین پاداش‌ها را در آینده دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر مشخص شده است که اجرای این فناوری با برجسته‌سازی تعدادی از چالش‌های امروزی از جمله امنیت سایبری، انطباق و استخدام همراه است و در آینده رهبران جهانی از آن برای دست‌یابی به مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

متاورس؛ عامل برتری در دنیای تجاری آینده

نظرسنجی ویپرو همچنین نشان داد که تنها ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان در حال حاضر بودجه و اهدافی را برای برنامه‌های متواتر خود تعیین کرده‌اند و ۳۰ درصد دیگر برای انجام این کار طی دو سال آینده در حال برنامه‌ریزی هستند. با این وجود تنها چهار درصد از آن‌ها اعلام کردند که اقدامات لازم را در زمینه تضمین امنیت داده‌ها و حریم خصوصی ابتکارات متاورس به کار گرفته و ۱۴ درصد اطمینان دادند در حال برنامه‌ریزی برای این اقدامات طی دو سال آینده هستند.

علاوه بر این مشخص شد با توجه به اهمیت شکاف مهارت‌ها در فناوری برای آن دسته از مدیرانی که در حال حاضر متاورس را پذیرفته‌اند، فرآیند جذب استعدادها و مهارت‌های مورد نیاز برای توسعه و اجرای طرح‌های فراسوی شرکت‌ها آغاز شده است. با این حال پذیرش این فناوری برای حجم عمده‌ای از شرکت‌های جهان هنوز ممکن نیست و تنها ۱۸ درصد از این بخش عظیم در حال توسعه مدل‌سازهای سه‌بعدی و درصد اندکی دارای طراحان آواتار، متخصصان بلاک‌چین، کارکنان حقوقی با دانش متاورس و سایر مهارت‌های مورد نیاز برای حمایت از استراتژی‌های این فناوری هستند.

یکی از یافته‌های کلیدی نظرسنجی حاضر این بود که متاورس و تجربه افزوده راه‌های جدید و خلاقانه‌ای را برای رشد کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد و شیوه‌های جدیدی برای تعامل با مشتریان، ساده‌سازی فرآیندها، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد ایجاد می‌کند. بنابراین پذیرندگان اولیه آن در آینده به وضوح از دیده شدن برند، توانایی تکرار و تنظیم دقیق مدل‌ها و فرصت پیشرو بودن در متاورس سود خواهند برد.

کد خبر 645087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.