وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک در اصفهان/ هشدار سقوط بهمن در ارتفاعات

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: با گذر موج ناپایدار، پدیده غالب تا روز سه‌شنبه_ شانزدهم اسفندماه_ همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال گردوخاک در نواحی غربی، جنوبی و شمال شرقی استان است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، جمعه جوی پایدار بر استان حاکم خواهد بود و آسمان در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به عبور موج ناپایدار در روز شنبه سیزدهم اسفندماه، افزود: با عبور موجی ناپایدار رشد ابر و احتمال بارش خفیف در ارتفاعات، همراه با وزش باد گاهی نسبتاً شدید به ویژه در نواحی غربی، جنوبی و شمال شرقی استان وجود دارد و در مناطق مستعد سبب گردوخاک خواهد شد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: پس از عبور این موج، پدیده غالب تا روز سه‌شنبه_ شانزدهم اسفندماه_ وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال گردوخاک در مناطق مستعد است. با توجه به روند گرم شدن هوا و ذوب برف در مناطق برفگیر، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 645075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.