تشکیل پرونده برای افرادی که مکرر کشف حجاب کرده‌اند/ برخورد قاطع با بی‌بند و باری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: برای تعدادی از افرادی که مکرر کشف حجاب کردند پرونده قضائی تشکیل شده و مسئول رسیدگی به وضعیت آنان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام اسدالله جعفری امروز_ جمعه دوازدهم اسفندماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: یکی از مواردی که در بُعد اعتقادی اهمیت بسیاری دارد مسئله انتظار است. در اعتقاد شیعه، این مسئله نقش ویژه‌ای دارد و معتقدیم آخرین امام به اراده حضرت حق برای نجات بشریت و تشکیل حکومت جهانی ظهور خواهد کرد. این اعتقاد بسیار راهبردی بوده و تأثیرات بسیاری در اعتلای جامعه اسلامی و بشری دارد.

وی افزود: جامعه منتظر شرایط، وظایف و مسئولیت‌هایی دارد که باید به آن عمل کند. نقش برجسته مسئله انتظار ناشی از آن است که امید به آینده را در وجود انسان‌ها حفظ می‌کند. مسئله امید به زندگی، سرنوشت و وضعیت جامعه بشری در آینده موضوع مهمی است که منجر به حرکت به سمت خداوند و رشد بشریت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دستاورد انتظار فرج امیدآفرینی است، گفت: قرآن کریم با این موضوع به بشریت یادآوری می‌کند که به آینده امیدوار باشند. براساس آیات قرآن کریم همه خداشناسان باید هرچه می‌توانند در تحقق مسئله ظهور در ایام انتظار مجاهدت کنند تا وعده حتمی پروردگار در خصوص ظهور و تشکیل حکومت جهانی امام عصر (عج) محقق شود.

جعفری اضافه کرد: فعالیت مضاعف، جهاد در راه خدا و تلاش بی وقفه برای تحقق جامعه آرمانی و امام زمانی باید هدف جامعه بشری و جامعه شیعیان باشد. خداوند در قرآن کریم به مؤمنان وعده داده است که خلافت جهانی را به ارث می‌برند و امام سجاد (ع) نیز در ذیل این آیات اشاره کرده‌اند که منظور از مؤمنان در این آیات شیعیان است و دوازدهمین امام شیعه این حکومت را تشکیل خواهد داد.

وی ادامه داد: بزرگترین رهاورد ظهور این است که زمینی که پر از ظلم و فساد و زشتی است به محلی برای رشد عقل، فهم و اقتصاد جامعه بشری می‌شود به نحوی که انسان تکامل می‌یابد. مبارزه همه جانبه با بقایای فساد و زشتی‌ها نیز یکی از مهم‌ترین وظایف امام زمان (عج) است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: جامعه امام زمانی باید به مسئله ظهور اعتقاد راسخ داشته باشد. اعمال، رفتار، افکار و اندیشه‌های ما به محضر امام زمان می‌رسد و ایشان باید به آن نمره قبولی بدهد. جامعه‌ای که به فرج و ظهور اعتقاد دارد خود را در تنگنا و سختی نمی‌بیند.

جعفری اضافه کرد: انتظار فرج بُعد اخلاقی و تربیتی نیز دارد. اعتقاد عمیقی باید به فرج در جامعه ایجاد شود تا جامعه دچار کشف حجاب و تعرض به احکام اسلامی و حقوق بشری نشود. برخی از مظاهر فساد در عرصه‌های مختلف وجود دارد که نشان می‌دهد باید بیشتر تلاش کنیم تا جامعه‌ای در تراز انتظار امام عصر (عج) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منتظران ظهور منتظر حکومت عدل بوده و ظلم ستیز هستند، تصریح کرد: باید اعمال و رفتار و اندیشه‌های خود را به نحوی تنظیم کنیم که زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود. با ظلم و تهدیدات امنیتی باید مبارزه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مأموران اطلاعات استان اصفهان و سربازان گمنام امام زمان (عج) برای ایجاد امنیت پایدار شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، گفت: این افراد به همه فعالیت‌ها، تحرکات، انحرافات و فسادها تسلط داشته و همه چیز را می‌بینند. عامل موفقیت وزارت اطلاعات ایمان آنان است. مومن‌ترین و وارسته‌ترین انسان‌ها به این دستگاه جذب می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری مجموعه وزارت اطلاعات فرزندان امام و انقلاب هستند. وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در انقلاب است. وزارت اطلاعات این قابلیت را پیدا کرده که در حوزه تهدیدات امنیتی و تهدیدات سخت و نرم پیش‌بینی انجام داده و با آن مقابله کند.

امنیت فعلی را مدیون نیروهای امنیتی هستیم

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش فعلی را مدیون سربازان وزارت اطلاعات و فعالان این حوزه هستیم، تصریح کرد: با وجود دشمنی که ۴۴ سال اخیر به سرکردگی استکبار و رژیم صهیونیستی نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد، مردم ما در امنیت به سر می‌برند که ناشی از مجاهدت‌های خاموش نهادهای امنیتی است که برای حفظ انسجام ملی و صیانت از سرمایه‌ها و دستاوردهای علمی فناوری تلاش می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مأموران اطلاعات گاهی در جریان‌سازی‌های معاندان که افراد ناآگاه را با خود همراه می‌کنند؛ این افراد را توجیه و اقناع می‌کنند. در اغتشاشات اخیر نیز مأموران اطلاعات نیروهای امنیتی اقناع‌سازی افراد فریب خورده را نیز در دستور کار قرار دادند.

کشف ۱۷ تن مواد مخدر از ۱۵۹ باند

جعفری اضافه کرد: انهدام ۱۵۹ باند مواد مخدر و کشف ۱۷ تن مواد مخدر و دستگیری ۳۱۵ قاچاقچی حرفه‌ای در یک سال گذشته از جمله دستاوردهای نیروهای امنیتی است. ضربه به ۷۹ باند قاچاق سلاح و شناسایی عوامل آن نیز از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: دو هزار میلیارد تومان معوقات بانکی استان توسط نیروهای امنیتی وصول شد. شناسایی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی، برخورد با ۷۷ نفر از متهمان ارزی، شناسایی و مسدودسازی ۸۰۰ حساب فعال در حوزه معاملات فردایی ارز و دستگیری فعالان ضد عفاف و حجاب از جمله اقدامات نیروهای امنیتی استان است.

محدودیتی در مقابله با بی بند و باری نداریم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی که با مسائل تربیتی دوره انتظار در تضاد است بی بند و باری عده‌ای افراد است. در دستگاه قضائی محدودیتی در مقابله با بی بند و باری نداریم. دادگستری کل استان در این مسئله همواره پیشتاز بوده است. یکی از وظایف ما ارشاد جاهلان است تا این مظهر فساد از بین برود.

جعفری اضافه کرد: اگر عده‌ای با اجرا کردن طرح و نقشه دشمنان به دنبال ترویج فساد و بی بند و باری بوده و کشف حجاب می‌کنند، دادگستری کل استان علاوه بر فعالیت‌های تربیتی، با افرادی که به ارزش‌ها تعرض و تعدی می‌کنند با قاطعیت برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سطح مطالبات مردم ما با قوانین این حوزه همخوانی ندارد، تصریح کرد: با این وجود، در شرایط فعلی نیز آمادگی کامل برخورد با متخلفان را داریم. برای تعدادی از افرادی که مکرر کشف حجاب کردند پرونده قضائی تشکیل شده و مسئول رسیدگی به وضعیت آنان هستیم.

کد خبر 645064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.