رسیدگی و تحقق مطالبات‌ شهروندی در اولویت است

شهردار زرین شهر گفت: یکی از دغدغه‌های شهروندان هنگام مراجعه به آرامستان برای اجرای مناسک خاکسپاری و ترحیم نبود مکانی درخورشان بود از این رو شهرداری در مسیر حل این دغدغه حرکت کرد.

حسین اسماعیلی احمدی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین‌شهر در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر همدردی، تسلیت و تعزیت به مصیبت زده و مصیبت دیده دارد، چراکه شرایط ویژه این افراد به گونه‌ای است که نیازمند همدردی و پشتیبانی معنوی و روحی هستند از این رو برگزاری مراسم ترحیم همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی یکی از دغدغه‌های افراد هنگام مراجعه به آرامستان برای اجرای مناسک خاکسپاری و ترحیم را نبود مکانی درخورشان دانست و افزود: متأسفانه در برخی مواقع برگزاری مراسم‌های ترحیم در گلستان زهرا زرین شهر همراه با برپایی خیمه‌های عزاداری متعدد و با استفاده از سیستم‌های صوت و… در محوطه آرامستان بوده است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت بازماندگان متوفیان در روزهای پایانی هفته و استفاده برخی از آنان از سیستم صوتی، صندلی و مداح برای برگزاری برخی از مناسک و آداب سوگواری نارضایتی‌های متعددی را برای دیگر شهروندان به همراه داشت.

وی با بیان اینکه رسیدگی و تحقق مطالبات شهروندان در اولویت است، ادامه داد: سالن آرامستان زرین‌شهر از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرداری زرین شهر به شمار می‌آمد که بیش از ۱۰ سال به حال خود رها شده بود و ساختمان آن در حال تخریب بود از این رو اتمام و بهره‌برداری از این پروژه با هدف کنترل آلودگی صوتی، ارائه خدمات متناسب با نیاز بازماندگان و… در دستور کار قرار گرفت.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: با توجه به هزینه پیش بینی شده واحد امانی شهرداری زرین شهر در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها وارد میدان عمل شد و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال سقف، بدنه، کف و… این مجموعه اصلاح و بازسازی شد و شاهد صرفه جویی بسیار خوبی در این پروژه بودیم.

وی عنوان کرد: با حضور سرمایه گذار نیز می‌توان توسعه سالن آرامستان شهر را رقم زد به‌گونه‌ای که برگزاری مراسم‌هایی که محوطه گلستان زهرا برگزار می‌شود نیز ساماندهی شود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: احداث و اجرای قطعات گلستان زهرا با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه به شمار می‌آید و براساس برنامه زمانبندی انجام شده بلوک بندی‌ها نیز انجام شده است.

کد خبر 645040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.