مالک PSG زیر ذره‌بین دادگاه‌های فرانسوی!

در بسته خبری امروز ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* رسانه فرانسوی RMC گزارش داد که توخل هیچ عجله‌ای برای بازگشت به پاریس ندارد و حضور در میاه فصل را نمی‌پسندد و به نظر دوست دارد در تابستان به تیم سابقش برگردد.

* شاگردان سعید ارمغانی که در پنجره ششم جام‌جهانی در نخستین دیدار برابر ژاپن تن به شکست داده و صعودشان به این رقابت‌ها را به دیدار پایانی و، اما و اگرها کشیده بودند، در هنک‌کنگ به مصاف چین رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۸۶ بر ۷۴ به سود چین خاتمه یافت، اما با شکست قزاقستان برابر استرالیا، این تیم ایران بود که جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آورد.

* مسابقات فینال دار حلقه جام‌جهانی ژیمناستیک آلمان، با کسب مدال نقره مهدی احمد کهنی به پایان رسید. کهنی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها موفق به کسب ۱۴.۶۶ امتیاز شد و در فینال مسابقات نیز بعد از ورزشکار کشور میزبان در جایگاه دوم قرار گرفت.

* نهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در سال جاری، روزهای هشتم لغایت بیست اسفندماه در استان کرمان برگزار می‌شود.

* با توجه به شدت جراحات وارد شده به وزیر ورزش به نظر می‌رسد روند درمان وی مدتی به طول انجامد. از همین رو و برای اینکه امور جاری وزارت ورزش پیش برود، شنیده شده که هیئت دولت قصد دارد برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کند. در حال حاضر محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و برنا فیروزی، معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان دو گزینه سرپرستی این وزارتخانه هستند.

* یاسین خسروی ورزشکار کرمانشاهی هیأت جانبازان و معلولان استان کرمانشاه با ثبت رکورد ۱۵ متر و ۴۶ سانتیمتر در رشته پرتاب وزنه رکورد جهان را در مسابقات کشور امارات شکست. یاسین خسروی ورزشکار اهل شهرستان پاوه است و این نخستین تجربه حضور این ورزشکار در رقابت‌های جهانی است.

* درحالی که هفته گذشته رسانه‌های کره جنوبی از پیشنهاد رسمی فدراسیون فوتبال این کشور به سرمربی آلمانی خبر داده بودند، خبرگزاری یونهاپ نیوز تائید کرد که کلینزمن به عنوان سرمربی ببرهای تائجو انتخاب شده است.

* شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران " ابوالفضل جمعه پور" ورزشکار وزنه برداری را به مدت ۴ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

* مراسم بهترین‌های فیفا در سال ۲۰۲۲ در پاریس برگزار شد و لیونل مسی توانست عنوان بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص دهد.

* تیم ملی شطرنج ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی اولین دوره مسابقات شطرنج ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه را از آن خود کرد و بر سکوی نخست ایستاد. کشور میزبان نایب قهرمان شد و یمن عنوان سومی را به دست آورد.

* غلامرضا عزیزی رئیس کمیته تکواندو ناشنوایان با اشاره به اعزام ۱۰ تکواندوکار ناشنوا به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: این مسابقات در قرقیزستان برگزار می‌شود که تیم ما با ۱۰ ورزشکار (۸ ورزشکار دختر و پسر در رشته کیوروگی و دو ورزشکار پومسه کار) عازم این رقابت‌ها می‌شوند.

* باشگاه فولاد خوزستان پس از کش و قوس‌های فراوان و بررسی گزینه‌های داخلی و خارجی، سرمربی خود را انتخاب کرد؛ این باشگاه، با علیرضا منصوریان قراردادی به مدت یک و نیم فصل امضا کرد.

* سه دادگاه تحقیقاتی در پاریس، برای بررسی اتهامات ناصر الخلیفی در مورد آدم‌ربایی و شکنجه طیب بن عبدالرحمن، تاجر و لابی‌گر فرانسوی الجزایری، که چندین ماه پیش با داشتن مدارک مستند مدعی شده بود در سال ۲۰۲۰ در قطر تحت ربوده شده و تحت شکنجه قرار گرفته، شروع به کار کردند.

* تیم بانوان ووشو فولاد مبارکه سپاهان به عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ووشو بانوان دست یافت

* پس از صدور حکم دکتر محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال، برای فاطمه رشیدی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان، برنامه این تیم برای حضور در رویدادهای پیش رو اعلام شد.

* سایت سوفا اسکور از تیم منتخب ماه لیگ‌های اروپایی پرده برداشت. ناپولی و دورتموند که در این ماه در سری‌آ و بوندس‌لیگا فوق‌العاده بودند، هر کدام ۲ نماینده در این لیست دارند و خبری از بازیکنان رئال، بارسلونا و منچسترسیتی و آرسنال نیست. لیونل مسی با نمره ۸.۵۸ بالاتر از برونو فرناندز بهترین بازیکن ماه لیگ‌های اروپایی شناخته شد.

* لیونل مسی پس از قهرمانی با تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به ۳۵ بازیکن و کادر فنی این تیم آیفون طلایی هدیه داد.

* درحالی که قرار بود، تیم‌های ملی ایران و عراق در روز ششم و یا هفتم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ دیداری دوستانه با یکدیگر برگزار کنند، اما شنیده می‌شود این مسابقه به دلیل عدم توافق بر سر مکان برگزاری لغو شده است.

کد خبر 645013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.