لزوم عملیاتی شدن سند دانشگاه‌های اسلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن سند دانشگاه‌های اسلامی، گفت: هیئت رئیسه دانشگاه‌ها در بخش‌های مختلف بررسی‌های لازم را داشته باشند، چراکه این اسناد به درستی تهیه و تدوین شده است.

به گزارش ایمنا، محمد علی زلفی‌گل امروز -پنجشنبه یازدهم اسفندماه- در نشست با شورای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل این دانشگاه را نگین مازندران که توسط مرحوم نوشیروانی بنا شده توصیف و اظهار کرد: امروز بسیاری از دانشگاه‌های کشور شهرک دانشگاهی هستند و احساس غرور می‌کنیم.

وی افزود: این امکانات با خون شهدا به دست آمده است، قبل از انقلاب اعضای هیئت علمی انگشت شمار بودند، اکنون در تمام مناطق کشور دانشگاه‌های بزرگ همراه با امکانات به خصوص استادان برجسته بین‌المللی داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در علم و دانشگاه سرمایه گذاری عظیم کرده است که صد البته همه گذشتگان اقدامات بزرگی در این راه انجام داده‌اند و باید قدردان باشیم، تصریح کرد: برگزاری نماز جمعه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن سند دانشگاه‌های اسلامی، گفت: هیئت رئیسه دانشگاه‌ها در بخش‌های مختلف بررسی‌های لازم را داشته باشند، چراکه این اسناد به درستی تهیه و تدوین شده است.

زلفی‌گل با بیان اینکه افزایش اعتبار فرهنگی از سه درصد به پنج درصد نیاز جدی است، اضافه کرد: برای بهبود تغذیه دانشجویان در دانشگاه‌ها ردیف اعتبار ویژه نیاز است.

وی تصریح کرد: تمام طرح‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان‌های کشور در سفرهای استانی رئیسی جمهور تصویب می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان اینکه دانشگاه‌های مازندران در سفر رئیس جمهور اعتبارات قابل توجهی دریافت کردند، خاطرنشان کرد: رؤسای دانشگاه پیگیر تخصیص سفر استانی رئیس جمهور باشند.

وی با بیان اینکه مازندران بر اساس پیشنهاد استاندار می‌تواند هاب دیپلماسی آموزشی حاشیه دریای خزر شود، گفت: وزارتخانه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

زلفی‌گل تاکید کرد: تمام دانشگاه‌های کشور باید نسبت به تهیه سرود اختصاصی و تالار افتخارات و موزه دانشگاه اقدام عملی کنند.

وی با بیان اینکه از دانشگاه نوشیروانی بابل به صورت ویژه حمایت می‌شود، اضافه کرد: در این سفر از محل اعتبارات در اختیار وزارت خانه برای دانشگاه‌های مازندران رقمی را اختصاص خواهیم داد.

وزیر علوم گفت: از استادان برجسته نوشیروانی بابل که رتبه یک و دو درصد دانشمندان جهان را کسب کردند به صورت ویژه تشویق و تحلیل می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 645006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.