میدان دادن به بخش خصوصی تضمین سود برای سرمایه‌گذاران است

رئیس جمهور میدان دادن به بخش خصوصی را تضمین سرمایه و سود برای سرمایه‌گذار دانست و گفت: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان به رونق و بالا بردن کیفیت و دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز -پنجشنبه یازدهم اسفندماه- در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر که با حضور فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، رشد اقتصادی را در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دانست و اظهار کرد: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارتقای بهره‌وری هستند.

وی با تاکید بر اهمیت رفع موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران، افزود: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است.

رئیس جمهور میدان دادن به بخش خصوصی را تضمین سرمایه و سود برای سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان به رونق، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.

وی عرصه اقتصادی امروز را میدان جنگ با دشمنان پیشرفت و نا امیدکنندگان جامعه و فعالان اقتصادی دانست و اضافه کرد: هدف دشمن در این جنگ ایجاد اختلال، کندی و توقف در اقتصاد، نظام پولی و مالی و همچنین تولید است، اما کشور با همکاری و اراده فعالان اقتصادی به عنوان افسران این جنگ، به طور قطع بر دشمنان پیروز خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی بوروکراسی اداری و پیچیدگی‌های سازمانی را از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان توصیف و خاطرنشان کرد: تلاش وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای برداشتن این موانع ضروری است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری در عرصه توسعه اقتصادی است، گفت: مرز و دریا دو مزیت و فرصت بسیار مهم برای این استان محسوب می‌شود که بهره‌برداری از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی اولین گام در خصوصی‌سازی است نه آخرین گام، افزود: اقدامات لازم برای توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی صورت گیرد.

وی مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی برخی فعالان اقتصادی در این جلسه را بسیار مهم دانست.

در این نشست همچنین با حضور رئیس جمهور ۵۳ تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر با هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه زیرساخت، آبزی‌پروری، گردشگری، آموزش و فناوری، احداث پالایشگاه، نیروگاه برق و آب شیرین‌کن و صنایع پایین دست پتروشیمی با اشتغالزایی برای حدود ۲۵ هزار نفر به امضا رسید.

کد خبر 645000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.