صعود گل‌گهر سیرجان به لیگ برتر والیبال

گل‌گهر سیرجان با پیروزی سه بر یک برابر دخانیات علاوه بر کسب سهمیه حضور در لیگ برتر والیبال مردان راهی دیدار فینال در مصاف با چادرملو اردکان شد.

به گزارش ایمنا، بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ A دسته یک مردان ایران امروز -پنجشنبه یازدهم اسفندماه- با دو دیدار در سالن والیبال فدراسیون پیگیری شد.

در دومین دیدار که به دلیل طولانی شدن مسابقه اول میان تیم‌های رازین پلیمر و چادر ملو اردکان با تأخیر و ساعت ۱۹:۱۵ آغاز شد، تیم‌های گل‌گهر و دخانیات که سابقه حضور در لیگ برتر مردان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در حالی به مصاف هم رفتند که شاگردان محمدرضا دامغانی در تیم سیرجان در دور رفت یک پیروزی به دست آورده و برای راه‌یابی به فینال تنها یک برد دیگر نیاز داشتند.

در ست نخست این رقابت با تلاش شاگردان سهراب به‌نژاد نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع دخانیات به پایان رسید اما در ست‌های دوم، سوم و چهارم گل‌گهر سیرجان با کام بک به مسابقه و پوئن‌های ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید تا با نتیجه سه بر یک و کسب دومین پیروزی برابر حریف در مرحله نیمه نهایی، حریف چادرملو اردکان در دیدار فینال شود و سهمیه لیگ برتر دریافت کند.

این تیم در سال ۱۳۸۵ به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافته بود و با تجربه پیشین خود به جمع تیم‌های لیگ برتری ۱۴۰۲ افزوده خواهد شد. البته دخانیات هم در نخستین دوره لیگ برتر مردان والیبال ایران که در سال ۱۳۵۴ برگزار شد، عنوان قهرمانی به دست آورده بود اما متأسفانه در این دوره موفق به کسب سهمیه و حضور در لیگ برتر نشد.

علی‌اصغر کاویانی، شهباز صدری، محمد عشق‌دوست، محمد آقایی و وحید پورکاشیان به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول، داور دوم و داور ویدئو چک نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

دو تیم در مرحله گروهی یک برد مقابل یکدیگر داشتند، در مسابقه نخست گل گهر سه بر دو حریف را شکست داده بود و در دیدار برگشت دخانیات سه بر یک گل‌گهر را در خانه مغلوب خود کرده بود.

گل‌گهر سیرجان با ۱۴ برد و ۴۱ امتیاز و دخانیات با یازده برد و ۳۱ امتیاز رقابت‌های مرحله مقدماتی خود را به پایان رساندند و حریفان خود را در مرحله نخست پلی‌آف شکست دادند تا در این دیدار برابر هم قرار گیرند.

در نخستین دیدار دور برگشت مرحله نیمه نهایی چادرملو اردکان با شکست سه بر دو رازین پلیمر سهمیه صعود به دیدار فینال دریافت کرد و در دیدار نهایی برابر گل‌گهر سیرجان قرار خواهد گرفت.

رازین پلیمر و دخانیات هم برای کسب جایگاه سوم در قالب دیدار رده‌بندی به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر 644995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.