بهره‌مندی جوامع محلی از طرح‌های اقتصادی از اهداف دولت است

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم بهره‌مندی حداکثری جوامع محلی از طرح‌های اقتصادی است، گفت: زنجیره‌های ارزش جابجایی ثروت را تسریع و جوامع محلی خود را منتفع می‌کنند و باعث قطع وابستگی به بیرون از مرزها می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن کوششی‌تبار در جلسه هماهنگی بانک‌های استان با کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: در استان زنجان تیم کاری خوبی شکل گرفته و یک مجموعه جهادی مصرانه برای به نتیجه رساندن انتظارت دولت تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام مشکلات و موانع و رفتارهای خصمانه، عده‌ای تلاش دارند آرامش مردم را بر هم بزنند و برخی طوری قلم می‌زنند که دستاوردها را محو کنند، افزود: زمانی کشور در مرزهای غربی پنجه در پنجه دشمن می‌جنگید و امروز یک جنگ اقتصادی شکل گرفته و مدیران و خدمتگزاران، ژنرال‌های مقابله با این جنگ هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را محلی برای گره‌گشایی از برخی قوانین و مقررات و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار دانست و گفت: این کارگروه باید از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مشکلات سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی را برطرف کند و اگر مسئولان به طور جهادی پای کار نباشند مشکلات حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها قلب تپنده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هستند، اضافه کرد: اگر بانک‌ها پنجه قوی برای استاندار نباشند، کارگروه به پیش نمی‌رود، همچنان که سرمایه‌گذار میلیون‌ها یورو برای ایجاد واحد تولیدی هزینه می‌کند و درخواست کمک دارد، باید در اسرع وقت مشکل او را برطرف کنید تا واحد خود را راه بیندازد.

کوششی‌تبار با تأکید بر اینکه مسئولان باید به دنبال سرمایه‌گذار بروند، تصریح کرد: مدیر دولت سیزدهم بودن این است که نتواند چشمان خود را روی هم بگذارد تا سرمایه‌گذار مجموعه خود را راه بیندازد، در واقع بخش خصوصی سرور ما است و حضور با حرف فرش قرمز محقق نمی‌شود و اقدام می‌خواهد و باید فرصت‌ها را مغتنم شماریم.

وی گفت: گوهر تابنده زنجان این است که استانی مملو از افراد دانشگاهی و با تکنیک است و همه آن‌هایی که در قطار پیشرفت هستند باید سرعت خود را با استاندار جهادی و پرتلاش این استان هماهنگ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصادی باید برای دریافت تسهیلات به شبکه بانکی ارسال شود تا به مرحله پرداخت برسند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و هر کسی نقش خود را برای تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم ایفا کند.

وی تکمیل زنجیره‌های ارزش استان زنجان را یکی از انتظارات دولت سیزدهم و وزارت کشور از مدیران دانست و افزود: زنجیره‌های ارزش در استان زنجان حلقه‌های مفقوده دارد و باید در بخش صنایع معدنی مثل روی بیشتر کار شود؛ همانطور که در پایانه صادراتی غوغایی شده و یک واحد تولیدی میوه‌هایی که تبدیل به پسماند می‌شد را به میوه خشک لوکس تبدیل کرده و امکان صادرات آن را در پیش گرفته است.

کوششی‌تبار با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم بهره‌مندی حداکثری جوامع محلی از طرح‌های اقتصادی است، تصریح کرد: زنجیره‌های ارزش جابجایی ثروت را تسریع و جوامع محلی خود را منتفع می‌کنند و باعث قطع وابستگی به بیرون از مرزها می‌شود.

وی به تنوع و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: جوانان خوش‌فکر و اهل فن این شرکت‌ها را در استان توسعه دادند و بخش‌های صنعت و کشاورزی باید به سهم خود این شرکت‌ها را جذب کنند؛ چراکه می‌توانند زمینه پیشرفت و ارتقای بهره‌وری را فراهم کنند.

منبع: مهر

کد خبر 644967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.