بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

بهترین شهرهای جهان برای زندگی معلولان شامل بارسلونا، وین، آمستردام، برلین، سیاتل، نیویورک، واشنگتن، مونترال، سیدنی، سنگاپور، سئول، شانگهای و توکیو است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با بهبود دسترسی شهرهای بیشتر برای معلولان جهان، زندگی و سفر برای این افراد آسان‌تر می‌شود. افرادی که دارای معلولیت هستند، دوست دارند همچون دیگر افراد جامعه در شهرهایی زندگی کنند که وسایل رفاهی مخصوص آن‌ها وجود داشته باشد. از آنجا که اتوبوس و تاکسی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای درون‌شهری محسوب می‌شود، نیاز است تا این وسایل برای معلولان نیز مناسب‌سازی شود.

در بعضی از شهرهای جهان، ایستگاه‌های اتوبوس با شیبی ملایم ساخته می‌شود، به‌گونه‌ای که ویلچرنشینان روی آن به‌راحتی حرکت می‌کنند. همچنین استفاده از پله‌های مترو برای معمولان، کاری دشوار است، اما در بعضی از شهرهای جهان، ایستگاه‌ها، برای عبور و مرور معلولان مجهز به آسانسور یا بالابر است. در ادامه شما را با بهترین شهرهای جهان برای زندگی و سفر معلولان آشنا می‌کنیم:

بارسلونا

بارسلونا به عنوان یکی از در دسترس‌ترین شهرهای اروپا با پیاده‌روهای صاف و مسطح، رمپ‌ها و آسانسورهای ویژه حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته می‌شود. بیشتر خطوط مترو و تقریباً همه اتوبوس‌های این شهر برای معلولان در دسترس است. سواحل بارسلونا دارای مسیرهای پیاده‌روی ویژه ویلچرنشینان و تفرجگاه‌های مخصوص آن‌ها است و حتی تله‌کابین‌های معروفی نیز در این شهر برای معلولان وجود دارد.

بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

وین

بسیاری از جاذبه‌های توریستی وین دارای رمپ و آسانسور است تا اطمینان حاصل شود که همه افراد می‌توانند از بودن در این مکان‌ها لذت ببرند. تقریباً تمام وسایل حمل‌ونقل برای معلولان در پایتخت اتریش قابل دسترسی است و آن‌ها می‌توانند با خیال راحت در شهر به گشت و گذار بپردازند. همچنین مشهورترین موزه‌های وین نیز در حال یافتن راه‌های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های هنری خود با افراد کم‌بینا و کم‌شنوا هستند.

آمستردام

مزیت آمستردام نسبت به سایر شهرهای جهان، شبکه ۴۰۰ کیلومتری مسیر دوچرخه‌سواری آن است که کاربران ویلچرنشین نیز می‌توانند از آن برای یک سواری آرام استفاده کنند. همچنین افراد معلول می‌توانند در پایتخت هلند، دوچرخه‌های ویژه خود را کرایه کنند. تقریباً تمام جاذبه‌های توریستی شهر برای این افراد قابل دسترسی است و می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

برلین

برلین یک شهر منحصربه‌فرد است که وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس و تراموا برای ویلچرنشینان و افراد با تحرک محدود، اختلالات بینایی یا ناشنوایی، قابل دسترسی است. افراد معلول می‌توانند از جاذبه‌های معروف این شهر لذت ببرند. همچنین بسیاری از هتل‌های برلین دارای رمپ و آسانسور است که می‌توان از طریق ویلچر به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

سیاتل

سیستم Link Like Rail سیاتل بسیار مدرن و با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی برای معلولان طراحی و ساخته شده است. گذرگاه‌های عابر پیاده این شهر، نشانگرهای چندحسی دارد و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری سیاتل مجهز به پیاده‌روها و سکوهای تماشای مناسب معلولان است.

نیویورک

شهر نیویورک، بالاترین امتیاز را برای ارائه اطلاعات به افراد دارای معلولیت کسب کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد سفر خود را برنامه‌ریزی کنند. راهنمای شهر نیویورک، حاوی مقالاتی در مورد جنبه‌های مختلف دسترسی به شهر برای معلولان همچنین ارائه پیشنهادهای قابل دسترس برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف نظیر موزه‌ها، گالری‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها است.

بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

واشنگتن

متروی واشنگتن مجهز به آسانسور و درهای ورودی مناسب است که امکان کاوش در شهر را برای ویلچرنشینان آسان می‌کند، همچنین امکان بازدید از بعضی بناهای ملی، موزه‌ها و استادیوم‌های ورزشی برای این افراد وجود دارد.

مونترال

کانادا دارای جاذبه‌های توریستی زیبا و طبیعی است که چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جذب می‌کند. مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز هستند و اتوبوس‌های شهری برای معلولان، قابل دسترسی است. علاوه بر این، در شهر مونترال کانادا، بیش از ۳۰۰ مکان برای بازدید، اقامت و صرف غذا، ویژه این افراد وجود دارد.

بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

سیدنی

سیدنی به دلیل آفتاب، سواحل بی‌نظیر و آب و هوای فوق‌العاده خود در جهان معروف است و یک مقصد گردشگری محبوب به‌شمار می‌رود. خطوط حمل‌ونقل این شهر برای معلولان قابل دسترسی است و علائم خیابانی لمسی و بریل برای کمک به افراد دارای اختلالات حسی وجود دارد. در این شهر نقشه‌های گردشگری و وبگاه‌های ویژه برای دسترسی به جاذبه‌های توریستی یافت می‌شود. همچنین بعضی مکان‌های شهر سیدنی مانند ساحل مانلی، صندلی‌های چرخدار رایگان برای ویلچرنشینان ارائه می‌دهد.

سنگاپور

سنگاپور، یکی از شهرهای دوستدار معلولان در قاره آسیا محسوب می‌شود. سیستم ریلی این شهر برای ویلچرنشینان قابل دسترسی است و خیابان‌ها برای آن‌ها مناسب سازی شده است. افراد معلول می‌توانند از پارک ذخایر حیات وحش ماندای، گالری ملی و آکواریوم S.E.A. دیدن کنند. مجهز شدن در ورودی همه ساختمان‌ها به پله‌های برقی، آسانسور و سرویس‌های بهداشتی قابل دسترس، از ویژگی‌های زندگی در این شهر آسیایی است. همچنین بیش از ۹۵ درصد از پیاده‌روها، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس‌ها در سنگاپور برای ویلچرنشینان، سالمندان یا سایر افراد دارای معلولیت، قابل دسترسی است.

بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

سئول

سیستم متروی سئول مجهز به ۶۲۲ ایستگاه بدون پله است که باعث می‌شود سفرهای درون‌شهری برای معلولان بسیار آسان شود. همچنین بیشتر جاذبه‌های دیدنی سئول نیز برای ویلچرنشینان قابل دسترسی است.

شانگهای

در شانگهای، پیاده‌روی‌های مدرن مناسب‌سازی شده برای افراد معلول وجود دارد و رمپ‌هایی ویژه، پیاده‌روها را به خیابان‌ها متصل می‌کنند. همچنین این شهر دارای بزرگ‌ترین شبکه مترو جهان با قابلیت دسترسی برای ویلچرنشینان است. بسیاری از افراد به دلیل حمل‌ونقل عمومی آسان، شانگهای را به عنوان مقصد گردشگری مورد نظر خود انتخاب می‌کنند.

توکیو

نشانگرهای لمسی تقریباً در همه جای شهر توکیو وجود دارد. چنین نشانگرهایی که در سطح زمین به چشم می‌خورد، به عابران پیاده نابینا در مورد خطرات هشدار می‌دهد و در انتخاب مسیر مناسب به آن‌ها کمک می‌کند. خیابان‌های اصلی توکیو دارای جدول‌های مخصوص است و خیابان‌های کوچک‌تر، پیاده‌رو ندارند. بنابراین ویلچرنشینان در عبور از این مسیرها با اتومبیل‌ها، دوچرخه‌ها و سایر عابران پیاده، مشترک هستند، اما رانندگان توکیو نسبت به دیگر کشورهای جهان بسیار محتاط عمل می‌کنند.

بهترین شهرهای جهان برای معلولان در سال ۲۰۲۳

کد خبر 644961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.