دستیابی به توسعه پایدار وابسته به بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی است

شهردار زرین‌شهر گفت: تعداد اندکی شهرک حمل‌ونقل با کاربری تعریف شده در کشور وجود دارد که یکی از آنها در زرین‌شهر است و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کنارگذر غرب کشور و همجواری با صنایع بزرگ همچون ذوب‌آهن و فولاد سبا شهرکی راهبردی و استراتژیک به‌شمار می‌آید.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری نهضت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را به مرحله اجرا رسانده‌ایم، اظهار کرد: کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد و ناتمام ماندن آنها به معضلی برای مدیریت شهری تبدیل شده است، از این‌رو تمرکز شهرداری معطوف به تکمیل پروژه‌های پیشین است تا این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: پروژه‌ای در شهر وجود دارد که کلنگ آن حدود ۱۶ سال پیش بر زمین خورده، اما همچنان به دلایل مختلف به بهره‌برداری نرسیده است و این مسئله سبب شده است سرمایه شهر سالیان طولانی بر زمین بماند.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: اتمام پروژه‌هایی همچون شهرک حمل‌ونقل کالا، از جمله مطالبات شهروندان به‌شمار می‌آید و سوالات مختلفی را نیز درباره تعیین تکلیف این پروژه مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: روبان افتتاح شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر در حالی بریده شده بود که تنها آسفالت و جدول‌گذاری آن انجام شده بود و در مرحله تعیین بلوک‌ها قرار داشت اما کوچک‌ترین ساخت‌وسازی در این مجموعه انجام نشده بود، درحالی که مقرر شده بود ۶۰ باربری در این شهرک مستقر شوند.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه زرین‌شهر برای دستیابی به رشد اقتصادی و توسعه پایدار نیازمند بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی است، تصریح کرد: در کشور تعداد اندکی شهرک حمل‌ونقل با کاربری تعریف شده وجود دارد که یکی از آنها در زرین‌شهر است و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کنارگذر غرب کشور، واقع شدن در نزدیک‌ترین نقطه به ایستگاه راه‌آهن ریز و همجواری با صنایع بزرگ همچون ذوب‌آهن و فولاد سبا شهرکی راهبردی و استراتژیک به‌شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت راه‌اندازی شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر با آغاز فعالیت دوره ششم جلسات منظمی برای تسریع در ساخت‌وساز و تعیین تکلیف این پروژه انجام و کمیته‌ای برای آن در نظر گرفته شد. با تدابیر اتخاذ شده شرکت‌های باربری ساخت‌وساز از سال گذشته کار خود را در این مجموعه آغاز کردند.

شهردار زرین‌شهر گفت: در حال حاضر ۳۰ باربری در شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر اقدام به ساخت‌وساز کرده است که در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و به طور قطع بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود باعث خواهد شد فرصتی ایده‌آل برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

وی افزود: با توجه به مشارکتی بودن پروژه شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر، شهرداری تعهداتی را در این پروژه بر عهده داشت که از جمله آنها تأمین زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن این شهرک بود و اجرای شبکه گاز و فیبر نوری پروژه انجام شده است.

اسماعیلی‌احمدی اظهار کرد: پروژه آب شهرک حمل‌ونقل کالای زرین‌شهر به دلیل بعضی اختلافات میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب متوقف شده بود که با حل چالش‌های موجود این پروژه نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.

کد خبر 644950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.