درآمدزایی از ستاره‌ها به سبک ناپولی

باشگاه ناپولی در سال‌های اخیر ثابت کرده است که با استفاده بازیکنان ستاره می‌تواند معامله‌های خوبی رقم بزند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، ناپولی در فصل جاری عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌های قاره سبز را یدک می‌کشد و نمایش‌های خیره کننده تیم اسپالتی باعث شده تا قله سری آ پس از سال‌ها در اختیار تیم شهر ناپل قرار گیرد. اما آیا آنها می‌توانند ستاره‌های خود را پس از تابستان حفظ کنند؟

با توجه به حضور بازیکنانی مانند ویکتور اوسیمن، خویچا کوارتسخلیا و کیم مین جائه در ترکیب پارتنوپی، عملکرد اخیر این باشگاه مورد توجه تعدادی از باشگاه‌ها در سراسر اروپا قرار گرفته است. طبق محاسبات اخیر کوریره دلو اسپورت، ارزش مالی تیم لوچیانو اسپالتی در این فصل دوبرابر شده است.

باشگاه ناپولی تابستان مهمی را پشت سر گذاشت. علاوه بر ورود کیم و کواراتسخلیا باقیمت‌های مقرون به صرفه در تابستان، جاکومو راسپادوری نیز به صورت قرضی با تعهد به خرید در تابستان ۲۰۲۳ به این تیم پیوست. اسپالتی با در اختیار داشتن یک ترکیب آماده، موفق شده پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند.

علیرغم شایعات جدید مبنی بر اینکه تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتری، به ویژه منچستریونایتد، به دنبال امضای قرارداد با اوسیمن هستند، دی لورنتیس رئیس باشگاه ناپولی نگران از دست دادن بازیکنان خود نیست. او گفته که انتظار چنین فصل فوق‌العاده‌ای را داشته و می‌داند که چطور تیمش را مدیریت کند.

رئیس باشگاه ناپولی درباره درخشش تیمش اضافه کرده: بازیکنان جدید تیم ثابت کرده اند که قابل اعتماد هستند. چیزی که من درباره تیمم دوست دارم این است که ما به یک نفر متکی نیستیم. پیدا کردن بازیکنانی مانند ادینسون کاوانی، ازکیل لاوتزی و گونزالو هیگواین برای تیم ما بسیار خوب بوده و در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داریم. این واقعیت که اکنون اوسیمن، کواراتسخلیا، کیم و سایر بازیکنان در تیم حضور دارند، به این معنی است که وضعیت ناپولی همچنان خوب باقی می‌ماند.

با وجود صحبت‌های دی لورنتیس، نباید فراموش کرد که این باشگاه تجربه زیادی در فروش بازیکنان ستاره خود دارد. در حالی که حفظ استعدادها همواره یک هدف مهم است، اما ناپولی هنگام فروش بازیکنان ستاره خود هزینه‌های قابل توجهی دریافت می‌کند.

گونزالو هیگواین در حال حاضر عنوان رکورد فروش باشگاه ناپولی را از زمانی که در سال ۲۰۱۶ با ۹۰ میلیون یورو به یوونتوس پیوست، در اختیار دارد. فروش ادینسون کاوانی به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۳، ۶۴.۵ میلیون یورو برای تیم ایتالیایی به همراه آورد باشگاه چلسی نیز در سال ۲۰۱۸، ۵۷ میلیون یورو برای خدمات جورجینیو پرداخت کرد.

کالیدو کولیبالی شاید بهترین نمونه از استراتژی فروش ناپولی باشد. علیرغم علاقه شدید به وی در هر پنجره نقل و انتقالات، ناپولی ۸ فصل کامل از مدافع سنگالی استفاده کرد و سرانجام در ۳۱ سالگی با مبلغ ۴۰ میلیون یورو این بازیکن را به چلسی فروخت.

کد خبر 644944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.