ماشین‌آلات راهداری باید به‌روز رسانی شود

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: فرسودگی ماشین آلات راهداری از مسائل جدی است و باید به‌روز رسانی آن‌ها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام دبیری امروز_ پنج‌شنبه یازدهم اسفند_ در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: تحقق وعده‌های ریاست جمهور در حوزه راه و شهرسازی که در سفرهای استانی داده می‌شود از مطالبات جدی مردم است و این امر می‌تواند اعتماد شهروندان به دولت را افزایش دهد.

وی با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری افزود: یکی از مسائل جدی که در بارندگی‌های فصل زمستان شاهد آن بودیم، فرسودگی ماشین‌آلات راهداری بود، لذا به‌روز رسانی آن‌ها ضروری است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بیشتر شوراها از جمله شوراهای استان به‌ویژه شورای عالی استان‌ها مکان اداری مناسب ندارند و مستأجر نهادهای دیگر هستند، از این رو درخواست می‌کنم، زمینی جهت احداث فضای اداری برای تمام شوراهای استان و شورای عالی استان‌ها در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر در ارتباط با راه‌های ترانزیتی است که از درون شهرها عبور می‌کند و عبور ماشین‌آلات سنگین علاوه بر خطرات موجود و ترافیک آسیب جدی به خیابان‌ها وارد می‌کند، لذا ضروری است کمربندی ایجاد شود و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه ورود کند.

دبیری افزود: پیرامون راهگشایی در بافت‌های فرسوده باید ۷۰ درصد هزینه از سوی دولت پرداخت شود تا بتوان در این مناطق نوسازی را پیش از زلزله جدی انجام داد اما این اقدام تاکنون انجام نشده است.

کد خبر 644918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.