حفظ محیط زیست؛ مهم‌ترین رویکرد سازمان مدیریت پسماند اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: حفظ محیط زیست از مهم‌ترین رویکردهایی بود که سازمان مدیریت پسماند شهرداری در سال ۱۴۰۱ دنبال کرد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای خشک را می‌توان از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در سال ۱۴۰۱ دانست، این طرح از بیستم خردادماه سال گذشته در اراک آغاز به کار کرد و طی این مدت همواره رکوردزنی‌های بی‌سابقه‌ای را در جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت به ثبت رسانده که چنین دستاوردی نشان‌دهنده فرهنگ بالای شهروندان اراکی در حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۱۰۰ خانوار در سامانه هوشمند اکو به عنوان مرجع جمع‌آوری و خرید پسماندهای خشک شهر اراک ثبت‌نام کرده‌اند و این سامانه موفق شده است در این مدت کوتاه ۵۸۰ تن پسماند قابل بازیافت را جمع‌آوری کند که از دفن چند صد تن پسماند و آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به دیگر برنامه‌های شاخص اجرایی شده توسط این سازمان، خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه IT و اجرایی سازمان موفق شدند برای نخستین‌بار در کشور سامانه هوشمند نظارت بر فعالیت‌های پیمانکاران حوزه خدمات شهری به اسم «سامانه پاکبان» را راه‌اندازی کنند، به نحوی که امروز با نصب جی‌پی‌اس روی خودروهای خدمات شهری و ثبت لحظه به لحظه فعالیت‌های خدماتی توسط ناظران می‌توانیم هر لحظه بر روند رفت‌وروب شهری نظارت داشته باشیم.

فدوی اضافه کرد: این سامانه هوشمند بهره‌وری سیستم خدمات شهری اراک را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: خرید شش دستگاه خودروی تیبا به منظور راه‌اندازی گشت نظارت شهری، اورهال بلدوزر کوماتسو d۱۵۵، خرید یک دستگاه خودروی جنتکس و بازسازی ناوگان شست‌وشوی مکانیزه معابر شهری از دیگر اقدامات شاخص این سازمان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

کد خبر 644845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.