اجرای طرح خانه‌تکانی شهری در محلات منطقه ۹ اصفهان

مسئول ستاد تسهیلات سفر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این منطقه برای استقبال از بهار طبیعت با هدف تامین رفاه و آسایش مردم، همزمان با خانه‌تکانی شهروندان، درحال پاکسازی و نظافت شهری در محدوده محلات منطقه است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت زیباسازی فضای بصری شهر اظهار کرد: شهرداری منطقه ۹ در استقبال از بهار طبیعت با هدف تأمین رفاه و آسایش مردم، همزمان با خانه‌تکانی شهروندان در حال پاکسازی و نظافت شهری در محدوده محلات منطقه است.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به سیمای شهر در آستانه فصل بهار افزود: مساحت نظافتی قرارداد تنظیف معابر منطقه ۹ اصفهان دو میلیون و ۳۴۵ متر مربع است که ۱۱۱ نیرو با تلاش مضاعف به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

مسئول ستاد تسهیلات سفر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۴۶ درصد از کل نظافت منطقه با دستگاه‌های مکانیزه و مابقی با بهره‌گیری از نیروی انسانی در حال انجام است، تصریح کرد: ۶۷ پاکبان همه‌روزه صبح‌ها از ساعت ۲:۰۰ تا ۱۰:۰۰ مشغول رفت و روب سطح منطقه هستند که به‌طور تقریبی هر نفر در شیفت کاری خود بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع از سطح محلات را نظافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش واحد امور شهر، پاکبانان در طرح خانه‌تکانی محله‌ها، به‌صورت گروهی در حال پاکسازی و نظافت محله به محله در سطح منطقه شامل خاک‌روبه زدایی، پاکسازی برچسب‌ها، امحای دیوارنویسی، حمل نخاله‌های بلاتکلیف، پاکسازی جوی‌ها و رفع خطر در دل محله‌ها هستند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه حجم زباله‌های جمع‌آوری شده در منطقه ۹ اصفهان ۳۲ هزار تن در روز است، گفت: با توجه به خانه‌تکانی شهروندان و دو برابر شدن حجم ضایعات، این میزان به ۴۶ هزار تن در روز رسیده است که نیروها با وقت و انرژی بیشتری در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

مسئول ستاد تسهیلات سفر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به تداوم آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از در منازل در ادامه اجرای طرح تفکیک از مبدا در محلات منطقه گفت: اجرای طرح پاکسازی محلات در استقبال از بهار با همکاری شهروندان به‌منظور نظافت عمومی، ارتقای کیفیت محلات و رفع زوائد بصری در ۱۶ محله اصلی در حال انجام است.

کد خبر 644834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.