ترین‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که رقابت در بالای جدول فشرده‌تر شد تا هفته‌های باقیمانده جذاب‌تر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته بیست‌ویکم لیگ برتر همانطور که پیش‌بینی می‌شد به نفع پرسپولیس بود. این تیم که در خانه پیروزی راحتی را مقابل تیم انتهای جدولی کسب کرد، فاصله خود را با سپاهان صدرنشین که در اراک مقابل آلومینیوم متوقف شد را به یک امتیاز رساند. توقف استقلال در قائم‌شهر مقابل نساجی نیز باعث شد پرسپولیس از استقلال هم دو امتیاز پیش بیفتد تا نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده صدرنشین لقب گیرد. گل‌گهر سیرجان و تراکتور نیز با پیروزی‌های با ارزشی که کسب کردند به رقابت خود برای رسیدن به مدعیان اصلی قهرمانی ادامه دادند. بازی مهم انتهای جدول بین ذوب‌آهن و مس کرمان برگزار شد، دیداری که با گل به خودی عجیب بازیکنان مس به نفع ذوب‌آهن به پایان رسیدن تا شاگردان تارتار با این سه امتیاز خانگی پس از چندین و چند هفته رنگ پیروزی را ببینند و تا رتبه دهم صعود کنند.

نتایج هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

ذوب‌آهن یک - مس کرمان صفر

گل‌گهر سیرجان دو - پیکان یک

پرسپولیس سه - نفت مسجد سلیمان صفر

هوادار صفر - مس رفسنجان یک

نساجی یک - استقلال یک

آلومینیوم یک - سپاهان یک

صنعت نفت آبادان یک - تراکتور سه

فولاد یک - ملوان صفر

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا.

بازی هفته: پرسپولیس ۳ - نفت مسجد سلیمان صفر

پرسپولیس در دیداری که موقعیت‌های بسیاری در آن ایجاد کرد، در نهایت با سه گل حریف قعرنشین خود را شکست داد. شاگردان گل‌محمدی که در ابتدای بازی می‌رفتند تا با پنالتی اهدایی به حریف عقب بیفتند، شانس داشتند که بیرانوند در چارچوب بود و اجازه نداد دروازه این تیم از روی نقطه پنالتی باز شود. در ادامه اما سه گل زیبا از بازیکنان پرسپولیس باعث شد سه امتیاز به حساب پرسپولیس واریز شود و این تیم به یک امتیازی سپاهان برسد.

تیم هفته: مس رفسنجان

شاگردان محمد ربیعی که در جام حذفی توسط هوادار حذف شده بودند، در لیگ انتقام آن شکست را گرفتند و در تهران موفق به شکست هوادار شدند. هوادار که در فرم مطلوبی قرار داشت و قبل از بازی حذفی نیز موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی شده بود باخت بدموقعی متحمل شد تا این مس رفسنجان باشد که به عنوان یکی از دو مهمانی که در این هفته پیروز می‌شوند، به رده ششم جدول بازگردد.

سرمربی هفته: پاکو خمز (تراکتور)

نمایش مطلوب تراکتور زیر نظر پاکو خمز همچنان ادامه دارد. تبریزی‌ها این هفته در آبادان مهمان صنعت نفت بودند و راحت‌تر از آنچه تصور می‌شد، موفق شدند سه امتیاز را از خانه حریف به تبریز ببرند، آن هم با به ثمر رساندن سه گل. خمز با تراکتور در ۱۰ بازی ۲۱ امتیاز کسب کرده است و امیدوار است فصل را با رتبه‌ای بهتر از پنجم به پایان برساند. تراکتور هفته بعد با پرسپولیس در تبریز بازی دارد، تقابلی که در سرنوشت قهرمانی هم تأثیر زیادی دارد و هواداران سپاهان و استقلال نیز به‌طور قطع در آن بازی هوادار تراکتور خواهند بود!

دروازه‌بان هفته: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

مهار پنالتی در دقیقه ۱۲ و نگه داشتن پرسپولیس در دیداری که می‌توانست انرژی زیادی برای پیروزی از آنها بگیرد تأثیر فوق‌العاده‌ای بود که بیرانوند در دیدار با نفت مسجد سلیمان گذاشت. مهار پنالتی، کلین‌شیت و یک نمایش بدون اشتباه کافی است تا بیرانوند را به عنوان بهترین دروازه‌بان هفته انتخاب کنیم. در این هفته پیام نیازمند نیز در ادامه هفته‌های پرفروغ خود نمایش قابل تحسینی مقابل آلومینیوم داشت و با چند واکنش فوق‌العاده، مانع شکست تیمش در اراک شد.

مدافع هفته: محمد حسین کریم‌زاده (مس رفسنجان)

در سیستم ۵ دفاعه که مس رفسنجان بازی می‌کند، کریم‌زاده برابر هوادار در پست وینگ‌بک راست بازی کرد و برابر بازیکنان سرعتی حریف عملکرد خوبی به نمایش گذاشت تا حمله خطرناکی از آن جناح برای هوادار شکل نگیرد. از دیگر مدافعان برتر هفته می‌توان به هادی محمدی از تراکتور و وحید حیدریه از فولاد اشاره کرد که در پیروزی تیم‌هایشان هم تأثیرگذار بودند.

هافبک هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)

ترابی که در جناح چپ خط میانی پرسپولیس به بازی گرفته شده بود در روزی که این تیم بیش از همیشه هجومی بود نمایش چشم‌نوازی داشت. او که یک گل بسیار زیبا را هم به ثمر رساند بهترین بازیکن تیمش در جریان برتری سه بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان بود و به عنوان بهترین هافبک هفته انتخاب شد. علاوه بر ترابی در این هفته عملکرد محمود قائدرحمتی که با لباس آلومینیوم دروازه تیم سابق خود یعنی سپاهان را باز کرد هم خوب بود و او هم دیگر هافبک برتر هفته بود.

مهاجم هفته: رضا اسدی (تراکتور)

دو گل برای رضا اسدی در دیدار با صنعت نفت کافی است تا او را به عنوان بهترین مهاجم هفته انتخاب کنیم. اسدی که زیر نظر پاکو خمز به یکی از مهاجمان برتر لیگ تبدیل شده است، با دو گلی که مقابل صنعت نفت به ثمر رساند به صدر جدول آقای گلی لیگ پرواز کرد تا اتفاقی جالب رقم خورده باشد زیرا اسدی تا پیش از این فصل به عنوان یک هافبک دفاعی یا مدافع وسط به کار گرفته می‌شد!

گل هفته‌: ایوب کلانتری (نساجی)

در هفته‌ای که پر از گل‌های زیبا بود شاید نیمی از گل‌ها می‌توانستند به عنوان بهترین گل انتخاب شوند، در هر صورت هرچند گل مهدی ترابی به نفت مسجد سلیمان روی حرکت انفرادی و بسیار زیبایی به ثمر رسید اما زیبایی گل ایوب کلانتری که با یک ضربه ایستگاهی بسیار دیدنی به ثمر رسید بیشتر بود.

زیباترین گل هفته را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

کد خبر 644796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.