این سه بازیکن و بغضی که ترکید!

دو بازی اخیر پرسپولیس مقابل سپاهان و نفت مسجدسلیمان، برای سیامک نعمتی، مهدی ترابی و مهدی عبدی جزو خاطره‌انگیزترین بازی‌ها ثبت شد و آن‌ها را پس از ماه‌های طولانی به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی دو هفته اخیر در چارچوب رقابت‌های جام‌حذفی و لیگ برتر باشگاه‌های ایران تیم فوتبال پرسپولیس به دو پیروزی مهم و ارزشمند برابر سپاهان اصفهان و نفت مسجدسلیمان رسید تا به ریل موفقیت در تورنمنت‌های فصل جاری بازگردد. آن‌هم در شرایطی که قرمزهای پایتخت در لیگ برتر نسبت به سپاهان سه امتیاز کمتر داشتند و در جام حذفی نیز رقیب سختی پیش‌روی خود می‌دیدند اما از دو مسیری که مقابل خود داشتند به بهترین شکل ممکن عبور کردند.

سیامک نعمتی و گلی که واقعاً هم گریه داشت

به روز چهارشنبه، سوم اسفندماه برمی‌گردیم، ورزشگاه نقش‌جهان در حضور ۵۰ هزار تماشاگر میزبان جدال حساس و فینال زودرس جام‌حذفی میان دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس البته در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها بود. تقابلی شطرنج‌وار که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود و پس از کش‌وقوس‌های فراوان و نمایش درگیرانه میان دو تیم، بازی با تساوی ۲ بر ۲ در ۹۰ دقیقه به پایان رسید و به وقت‌های اضافه اول و دوم رفت.

در آغاز وقت‌های اضافه اول و در شرایطی که فقط چهار دقیقه از ۱۵ دقیقه حیاتی نخست سپری شده بود، پرسپولیس روی هنرنمایی وحید امیری و شوت فنی و دقیق سیامک نعمتی دروازه سپاهان را باز کرد؛ سیامک نعمتی که دقیقه ۷۶ به‌دلیل مصدومیت محمد عمری پای به چمن ورزشگاه نقش‌جهان گذاشت قرمزهای پایتخت را در آستانه کسب یک پیروزی بزرگ و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی قرار داد.

گل ارزشمندی که سیامک نعمتی برای پرسپولیس به‌ثمر رساند لحظه‌های دراماتیکی در ورزشگاه نقش‌جهان برای وی رقم زد و بغض شماره ۸۸ پرسپولیس پس از گلزنی مقابل سپاهان، به یک‌باره ترکید و اشک‌های وی روبه‌روی سکوی تماشاگران این تیم جاری شد. دلیل اشک‌های سیامک نعمتی نیز کاملاً مشخص بود، این بازیکن در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی توسط یحیی گل‌محمدی در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت.

این سه بازیکن و بغضی که ترکید!

دل سیامک نعمتی با رفتن نبود و همه‌جوره تلاش کرد تا در پرسپولیس بماند اما کادر فنی این تیم با رفتارهایش نشان داد دیگر روی نعمتی حساب باز نکرده است و می‌خواهد یک بازیکن جدید را جایگزین وی کند؛ با تمام این تفاسیر سیامک نعمتی یک لنگه‌پا روی تصمیم خود ماند و سرانجام به‌عنوان عضوی از بازیکن پرسپولیس نیم‌فصل دوم را آغاز کرد. البته نعمتی پس از آن ماجراهای عجیب پنج هفته از ترکیب قرمزها دور بود و فرصتی برای بازی کردن پیدا نمی‌کرد.

اما پس از چند هفته دوری از میادین، مصدومیت محمد عمری یک شانس مجدد به سیامک نعمتی داد و او نیز با گلش به سپاهان، مِهر خود را دوباره در دل کادر فنی پرسپولیس و هوادارانش انداخت. گل نعمتی یک نکته ویژه دیگر هم داشت و آن هم این بود که شماره ۸۸ پرسپولیس پس از ۴۴۱ روز که با گلزنی مقابل هوادار تیمش را دقیقه ۹۲ از شکست نجات داد بار دیگر یک گل به‌موقع برای قرمزها زد و به روزهای اوج خود بازگشت.

صبر ۴۱۰ روزه مهدی ترابی بالاخره سر آمد

پس از صعود پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، این تیم روز دوشنبه در چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برابر نفت مسجدسلیمان به پیروزی قاطعانه و کم‌دردسر سه بر صفر دست پیدا کرد تا پس از توقف سپاهان مقابل آلومینیوم به یک امتیازی این تیم در صدر جدول برسد. گل‌های شاگردان یحیی گل‌محمدی را سینا اسدبیگی، مهدی ترابی و مهدی عبدی وارد دروازه حریف کردند که دو گل از این سه گل خاص بود.

این سه بازیکن و بغضی که ترکید!

در وقت‌های تلف‌شده، مهدی ترابی هافبک تهاجمی پرسپولیسی‌ها با حرکت انفرادی به‌دل مدافعان نفت مسجدسلیمان زد و با عبور از چند بازیکن زردپوش و یک ضربه دیدنی، توپ را به کنج دروازه فرهاد مجدکرمانشاهی فرستاد تا قرمزها نیمه‌اول را با پیروزی دو بر صفر به پایان برسانند. گل مهدی ترابی به‌شکلی استثنایی به‌ثمر رسید اما یک آمار خاص هم به‌جای گذاشت؛ آخرین گل شماره ۹ پرسپولیس در لیگ برتر در هفته پانزدهم فصل گذشته برابر فجر سپاسی شیراز یعنی ۴۱۰ روز قبل زده شده بود و توانست به این طلسم عجیب پایان دهد.

صدمین بازی مهدی عبدی پایانی بر غصه‌های شماره ۱۶

نفر سومی که طی این دو هفته به کابوس تلخی که شب‌وروز همراهش بود پایان داد، کسی نبود جز "مهدی عبدی"، مهاجم پرسپولیس که تعداد زیادی از هواداران از وی قطع امید کرده بودند؛ مهدی عبدی فصل گذشته در ۲۵ بازی هفت گل برای پرسپولیس زد که آخرین گلش نهم اسفندماه سال گذشته در هفته بیستم مقابل مس رفسنجان بود و از آن زمان تاکنون به‌مدت ۳۶۴ روز نتوانسته بود در لیگ برتر گلزنی کند.

مهدی عبدی در طول این یک‌سال فشارها و هجمه‌های سنگینی را روی دوش می‌کشید و ناکامی‌هایش در گلزنی، او را به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل کرده بود و حتی موجب شد مهاجمان متعددی از یورگن لوکادیا و عیسی آل‌کثیر تا شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا به پرسپولیس بپیوندند. اما در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان و در شرایطی که تا دقیقه ۸۷ روی نیمکت بود به تشخیص یحیی گل‌محمدی وارد زمین شد و سه دقیقه بعد در صدمین بازی‌اش برای پرسپولیس، پایش به گلزنی باز شد.

این سه بازیکن و بغضی که ترکید!

چسبیدن توپ به تور نفت مسجدسلیمان کافی بود تا یک بغض دیگر هم بترکد؛ این‌بار نوبت به مهدی عبدی بود تا اینگونه نخستین گلش در فصل جاری لیگ برتر را جشن بگیرد و آن را در لنز دوربین‌های عکاسان به ثبت رساند و او هم پس از ماه‌ها یک نفس راحتی بکشد. به این ترتیب همان‌طور که پرسپولیس شرایط خوبی را سپری می‌کند، سه بازیکنش نیز به تیره‌رنگی‌هایی که در مستطیل سبز دچار آن شده بودند رنگ قرمز پاشیدند و پس از جاری شدن اشک‌های سرخشان، دوباره روی سکوها توسط تماشاگران تشویق شدند.

کد خبر 644783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.