بخش خصوصی به کمک پایداری شبکه‌های آبیاری می‌آید

مدیر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در وزارت جهاد کشاورزی به کارگیری بخش خصوصی برای پایداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

به گزارش ایمنا، جلال ابوالحسنی، شامگاه امروز_ چهارشنبه دهم اسفندماه_ در همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی که در محل دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و نیرو، مدیریت یکپارچه و جامع حوضه‌های آبریز بوده و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به منابع اعتباری که داریم، یکی از راهکارهای ما برای تکمیل و شروع پروژه‌های جدید، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پایداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی است تا پروژه‌های نیمه‌کاره را به منصه ظهور برسانیم.

مدیر آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اشاره کرد و گفت: فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انجام شده و اعتبار لازم برای فاز دوم این طرح تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما برای استان خوزستان، تکمیل این طرح بوده و به دنبال تأمین منابع اعتباری آن هستیم.

ابوالحسنی گفت: تا الان به بخش آب خیلی توجه کردیم، اما تهیه پیوست‌های زیست محیطی برای پایداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی بسیار مهم است، به همین دلیل معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بحث خاک را جدی تر دنبال می‌کند.

وی افزود: امیدوارم یکی از دستاوردهای این همایش، توجه به خاک باشد و پایداری خاک را سرمنشا کارهای خود قرار دهیم. با توجه به اینکه در دین ما به موضوع خاک تاکید شده، وظیفه داریم در حفظ دو منبع آب و خاک بسیار کوشا باشیم.

ابوالحسنی در پایان گفت: امیدوارم دستاورد این همایش، ما را در جهت پایداری و مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی رهنمود کند.

گفتنی است ششمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی با محورهای مطالعات و طراحی شبکه‌های آبیاری و زهکشی، اثرات محیط‌زیستی شبکه‌های آبیاری و زهکشی، ارتقا بهره‌وری مصرف آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی، مدیریت و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی و مباحث نوین در شبکه‌های آبیاری و زهکشی، نهم تا یازدهم اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 644773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.