نخستین کشتی تفریحی خارجی بعد از ۳ سال وارد ژاپن شد

به‌دنبال کاهش محدودیت‌های کنترلی کووید -۱۹ در ژاپن، نخستین کشتی تفریحی خارجی بعد از سه سال امروز_ چهارشنبه دهم اسفندماه_ در بندر شیزوئوکای این کشور پهلو گرفت.

به گزارش ایمنا، پهلوگیری نخستین کشتی تفریحی خارجی در بندر شیزوئوکای ژاپن بعد از آن صورت گرفت که دولت این کشور در نظارت دولتی اجباری خود برای ورود کشتی‌های تفریحی خارجی بازنگری کرد و حالا به‌دنبال آن است تا شمار بنادری که این کشتی‌ها را پذیرش می‌کنند تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ بندر افزایش دهد.

دولت ژاپن هم‌زمان به‌دنبال آن است تا تعداد گردشگران خارجی را به سطح قبل از پیک کرونا یعنی دو میلیون گردشگر برساند.

کشتی تفریحی آمادیا که در بندر شیمیزو در مرکز شهر شیزوئوکای این کشور پهلو گرفت، نخستین کشتی از ۲۱۲ شناوری است که قرار است در سال ۲۰۲۳ وارد این کشور شوند. برخی از کشتی‌های تفریحی خارجی قرار است در چندین بندر مختلف ژاپن پهلو بگیرند.

این کشتی تفریحی که بعد از سه در این بندر ژاپن پهلو گرفته است، حامل ۵۰۰ گردشگر و ۳۰۰ خدمه است.

با وجودی که این کشتی ساعت هشت صبح به وقت محلی در این بندر پهلو گرفت، اما اقدامات کنترلی باعث شد تا پذیرش این گردشگران از ساعت ۹ صبح و بعد از کامل شدن آزمایش‌های بهداشتی انجام شود.

این کشتی قرار است بعد از توقفی کوتاه در شهر شیزوئوکا، این شهر را به مقصد توکیو پایتخت ژاپن ترک کند.

در سال ۲۰۱۹ و قبل از شیوع پاندمی کرونا، یک هزار و ۹۳۲ کشتی تفریحی خارجی وارد بنادر ژاپن شده و ۲.۱۵ میلیون گردشگر را وارد این کشور کردند. این گردشگران رقمی معادل ۸۰.۵ میلیارد ین را در ژاپن هزینه کردند.

سیاست جدید دولت ژاپن آن است که با تسهیل شرایط کنترلی کرونایی، تعداد گردشگران خارجی با کشتی‌های تفریحی را به رکورد ۲.۵۳ میلیون نفری سال ۲۰۱۷ برساند.

دولت ژاپن در نوامبر گذشته تصمیم گرفت بنادر را به روی کشتی‌های تفریحی بازگشایی کند، زیرا نگران بود این کشور سهم خود را از بازار پرسود مسافران کشتی‌های تفریحی مقابل کشورهای اروپایی و شمال آمریکا از دست بدهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 644734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.