۳۵۰ اثر به کنگره ملی «شعر انتظار» ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر به دبیرخانه نخستین کنگره ملی «شعرانتظار» ارسال شد.

به گزارش ایمنا، سینا دلشادی با اشاره به انتشار فراخوان نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» در بهمن‌ماه سال جاری اظهار کرد: این کنگره ملی در پنج بخش مهدی‌شناسی (معرفت مهدوی)، مهدی محبی (محبت مهدوی)، مهدی‌باوری (بصیرت مهدوی)، مهدی‌یاوری (نصرت مهدوی) و مهدی‌ولایی (ولایت مهدوی) به میزبانی شهر زرندیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر «انتظار» زرندیه ۱۴ دوره به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری کنگره ملی شعر انتظار، گسترش فرهنگ انتظار با استفاده از زبان هنر به‌ویژه شعر آئینی در انتقال فرهنگ و معنویت و اندیشه‌های متعالی و حیات بخش مهدوی و همچنین خط فکر و جهت دادن به شاعران و شناسایی استعدادهای گمنام از سراسر کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از ارسال ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر و از ۲۱ استان به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» خبر داد و گفت: آثار ارسالی در مرحله اول توسط علی‌اصغر ذاکری، ولی‌الله صفری و حمیده پارسافر و در مرحله دوم توسط سیدمهدی طباطبایی، وحید سمنانی و مبین اردستانی داوری می‌شوند.

دلشادی تصریح کرد: آئین اختتامیه نیز پانزدهم اسفندماه در محل سالن امام علی (ع) شهر مامونیه با حضور شاعران، ادیبان و فرهیختگان سراسر کشور و دکتر اسماعیل آذر به عنوان میهمان ویژه مراسم برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 644730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.