رویکرد جدید لندن برای اشتراک داده‌های شهری

مدیران لندن انگلستان از آغاز یک طرح آزمایشی سه‌ماهه اشتراک داده‌ها در شرق شهر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همکاری نهادهای مختلف لندن برای ارائه رویکرد جدید اشتراک داده‌ها، دسترسی به داده‌های زمان واقعی شهری مربوط به بخش‌های دولتی و خصوصی را به دنبال خواهد داشت که مدیران امیدوار هستند به دنبال این اقدام، چالش‌های پایتخت بریتانیا را به حداقل برسانند. در این راستا، پلتفرمی دیجیتالی قابلیت تبادل داده‌های شهری را فراهم می‌آورد و بستری برای اشتراک داده‌های زمان واقعی را از سنسورهای دیجیتالی، سازه‌ها و سایر زیرساخت‌های هوشمند شکل می‌دهد که این امر به سهم خود، ارائه نوآوری‌های بیشتر را ممکن می‌کند.

پیش از این، مدیران شهرهای مختلف انگلستان نظیر لندن و بیرمنگام بر ضرورت دسترسی به داده‌های شهری برای حل بحران‌های حاکم بر مناطق تاکید کرده بودند که در نهایت، شهردار لندن از آغاز مرحله آزمایشی پیاده‌سازی آن خبر داد.

رویکرد جدید لندن برای اشتراک داده‌های شهری

مدیریت مصرف انرژی

مدیران لندن امیدوار هستند که افزایش قابلیت اشتراک داده‌های شهری، امکان ارائه نوآوری‌های بیشتر، به‌ویژه در زمینه مدیریت مصرف انرژی را فراهم بیاورد که این امر به سهم خود در حل بحران‌های متعدد نظیر تغییرات اقلیمی و انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد. علاوه بر این، در پی مشارکت میان نهادهای دولتی و خصوصی مختلف، بدون شک، اثربخشی اقدامات آن‌ها مؤسسات بیشتری را به فعالیت در زمینه اشتراک داده‌ها سوق خواهد داد که این امر به سهم خود در دسترسی مدیران به داده‌های زمان واقعی برای حل چالش‌های شهری بسیار اثربخش خواهد بود، به‌ویژه در توسعه تولید و استفاده از انرژی تجدیدپذیر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

علاوه بر این، مشارکت هرچه بیشتر نهادهای شهری و خصوصی در اشتراک داده‌ها می‌تواند به حل مشکلات مربوط به زیرساخت‌های شهری کمک کند، ضمن این‌که در افزایش تاب‌آوری آن‌ها در مقابل اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا بسیار مؤثر خواهد بود.

مهم‌تر این‌که مدیران پایتخت بریتانیا در نظر دارند از داده‌های اشتراکی برای طراحی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی، مدیریت ترافیک، بهبود کیفیت هوا و تحقق هدف صفر انتشار کربن بهره بگیرند و از این راه به بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کنند.

رویکرد جدید لندن برای اشتراک داده‌های شهری

کد خبر 644703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.