ناوگان اتوبوسرانی اصفهان جوان می‌شود/بهره‌برداری از کمربندی شمال خوراسگان در سال آینده

شهردار اصفهان گفت: با ورود ۸۱ دستگاه‌ اتوبوس جدید شهری، سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از بیش از ۹ سال به حدود ۳.۵ تا چهار سال خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه مردم و مدیران شهری مشکل ترافیک و حمل‌ونقل است، چراکه این حجم تردد و ترافیک علاوه بر آزاردهندگی، منجر به افزایش حجم آلاینده‌ها در شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در گامی برای رفع این مشکل، ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید که به‌تازگی خریداری شده است به ناوگان اضافه شد، افزود: با ورود این دستگاه‌ها سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از بیش از ۹ سال به حدود ۳.۵ تا چهار سال خواهد رسید.

تعریض پل زندان برای تردد آسان ساکنان شهرک قدس

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص شهرک قدس، خاطرنشان کرد: گاهی در تصمیم‌های کشوری با نقشه‌هایی که کشیده می‌شود یک محله به دو قسمت تقسیم می‌شود، بر این اساس خدمات شهری بخشی از شهرک قدس که در شهر اصفهان است بر عهده شهرداری منطقه ۱۳ قرار دارد.

وی با بیان اینکه سعی شده است در این منطقه ارائه خدمات به صورت روزانه پیگیری و انجام شود، افزود: بر اساس توافقی که با شهرداری شهر ابریشم انجام شده است، خدمات شهری بین دو شهرداری تقسیم شده است؛ سال گذشته در این منطقه پل زندان تعریض شد تا شهروندان این شهرک ناچار به عبور از ترافیک ورودی شهر ابریشم نباشند.

لزوم ساماندهی مشاغل شهری برای رفع سد معبر

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال شهروند دیگری درباره سد معبر خیابان حکیم نظامی، تصریح کرد: شهرداری موظف است با افرادی که سد معبر می‌کنند برخورد کند، گاهی مشاغلی همچون مکانیک‌ها در خیابان حکیم نظامی سد معبر می‌کنند که تخلفات شهری موظف است با آنها برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سد معبر روزانه رصد و پیگیری می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات باید در حوزه ساماندهی مشاغل رفع شود، چراکه بعضی مشاغل نباید بیش از این در سطح شهر فعالیت کنند، بنابراین با تغییر محل فعالیت صنوفی از این دست می‌توان خدمات بهتری نیز به مردم ارائه داد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: انتظار داریم کسبه این موضوع را رعایت کنند اما هر تخلفی که گزارش شود، در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

تمرکز بر پروژه‌های محوری و اساسی در منطقه ۱۵

وی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص رینگ چهارم در منطقه ۱۵ شهرداری اظهار کرد: در این منطقه تمرکز بر پروژه‌های محوری و اساسی است و بر این اساس حلقه حفاظتی شهر اصفهان نیز در این منطقه در حال اجرا است که شهرداری منطقه بر آن تمرکز ویژه‌ای دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه ۱۵ پروژه آزادسازی کمربندی شمال خوراسگان در حال انجام است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، بر این اساس محورهای اتصالی به این دو محور پس از اجرایی شدن پروژه تعریض و به آن رسیدگی می‌شود.

شهر تکانی اصفهان به احترام مردم و مسافران نوروزی

وی با بیان اینکه امسال به احترام مردم و مسافران نوروزی شهر تکانی انجام خواهد شد، اضافه کرد: در این راستا به‌منظور آماده‌سازی شهر برای نوروز نگاره‌ها و نقش‌هایی که ریشه در فرهنگ و تاریخ و هویت مردم دارد بر دیواره‌های شهر شکل گرفته است، البته برنامه‌های ویژه‌ای برای زیباسازی شهر در ایام نوروز در نظر داریم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه امسال نیز همچون سال گذشته المانی با استفاده از نور و با در نظر گرفتن هویت مردم ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود همچون خانه تکانی منازل خود به نظافت محله‌های خود نیز توجه داشته باشند.

کد خبر 644691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.