آمریکایی‌ها حاضر به بازگشت به برجام صرفا هسته‌ای نیستند/ادامه جنگ ترکیبی برای گرفتن امتیاز

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکایی‌ها حاضر به بازگشت به برجام صرفا هسته‌ای نیستند، هدف آنها از مجموعه فشارهایی که تحت عنوان جنگ ترکیبی وارد می‌کنند این است که ایران را پای میز مذاکرات بازگردانند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اعلام آمادگی وزیر امور خارجه برای برگزاری دور دوم مذاکرات وین و احتمال سفر گروسی به تهران اظهار کرد: سفر وزیر خارجه کشور به ژنو با هدف حضور در شورای حقوق بشر سازمان ملل صورت گرفت اما در این سفر مطالبی درباره اتهامات وارد شده به ایران و پاسخگویی به آنها نیز مطرح شد تا مواضع ایران در این زمینه به طور رسمی اعلام شود.

وی با اشاره به تکرار خوشبینی ایران به ادامه مذاکرات از سوی وزیر امور خارجه در این سفر افزود: در این اظهارات اعلام شد در صورتی که طرف آمریکایی مصمم به انجام مذاکرات باشد این اتفاق رخ خواهد داد، در حالی که همچنان اظهارات وزیر امور خارجه و مقامات دیگر این کشور حکایت از آن دارد که مسئله برجام فعلاً در دستور کار قرار ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل هدف اصلی وزیر امور خارجه از این اظهارات را اعلام آمادگی ایران برای مذاکره در هر شرایطی دانست و گفت: با وجود این بعید است که دولت کنونی ایران قصد واگذاری ظرفیت‌های ملی را داشته باشد، موضوع اصلی این است که در چارچوب برجام آماده ادامه مذاکره هستیم زیرا در این زمینه یک چک برگشتی داریم که اگر بتوانیم آن را از سوی آمریکایی‌ها نقد کنیم، به نفع کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه از این موضوع آگاه است که آمریکایی‌ها حاضر به بازگشت به برجام صرفاً هسته‌ای نیستند بلکه هدف آنها از مجموعه فشارهایی که تحت عنوان جنگ ترکیبی وارد می‌کنند این است که ایران را پای میز مذاکرات بازگردانند.

ظهره‌وند با اشاره به استفاده از همه اهرم‌های فشار برای بازگشت ایران به میز مذاکرات گفت: آمریکایی‌ها از فشارهای تحریمی و بازی‌های ارزی استفاده می‌کنند و حتی با کمک عوامل داخل کشور به نوسانات ارز دامن می‌زنند تا جمهوری اسلامی را به نقطه‌ای برسانند که حاضر به واگذاری امتیازات و نشستن پای میز مذاکره کنند، در حالی که به نظر نمی‌رسد دولت رئیسی چنین موضعی را تأیید کند.

کد خبر 644645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.