شبکه‌های ملی نوآور؛ اقدام خوب امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: راه‌اندازی شبکه‌های ملی نوآور از اقدامات بسیار خوب مجموعه امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان است که تحولات بسیار خوبی را در این حوزه رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد محمدی امروز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ در اولین اجلاس دبیران استانی شبکه ملی فعالیت‌های خلاق و نوآور سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: جای افتخار است که بتوانیم در چنین مکانی میزبان چنین موضوعی باشیم.

وی افزود: شهرک علمی تحقیقاتی در مجاورت دانشگاه اصفهان است که بر اساس فرامین مقام معظم رهبری تأسیس شده است؛ این موضوع دوراندیشی ایشان در مسائل دانش‌بنیان را نشان می‌دهد وسبب شده است که امروز شاهد پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه‌های ملی از اقدامات بسیار خوب مجموعه امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با مدیریت وحید یامین‌پور است که تحولات بسیار خوبی را در این حوزه رقم زده است. در استان اصفهان تاکنون چنین گردهمایی‌هایی نداشته‌ایم و به‌طور قطع حرکات و سیاست‌گذاری‌های دقیق‌تری در این حوزه انجام شده که امروز منجر به برگزاری چنین شبکه‌ای شده است.

محمدی افزود: توسعه این شبکه‌ها و توانمندسازی آن‌ها با سیاست‌گذاری وزارتخانه و همکاری بازوهای مردم‌نهاد در سطح کشور قابل اجرا است، این جزءها در کنار هم می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند، امیدوارم خروجی این کار توسعه سیاست‌هایی باشد که در پس این فکر اثربخش در کشور شاهد آن خواهیم بود.

تا ۲۰ سال آینده ۸۰ درصد فعالیت‌های اجتماعی منسوخ می‌شود

حجت‌الاسلام وحید صافی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم اظهار کرد: معاونت امور جوانان در عصر فعلی اقتصادی به عنوان یک اولویت مطرح است، از لحاظ تاریخی در نسلی قرار گرفتیم که گرایش به ماده در اوج خود قرار گرفته است.

وی افزود: اگر نتوانیم نیازهای جسمی و معیشتی کسی را رفع کنیم، نمی‌توانیم پایه دین را هم برای مردم مستحکم کنیم. اولویت اقتصاد و فضای ماده است و باید در هدف‌گذاری‌ها تحول ایجاد کنیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه، این تحول در سه حوزه ساختار، برنامه‌ها و افراد باید صورت گیرد، تصریح کرد: گاهی اوقات ساختار و برنامه خوب است اما انسان مناسبی برای اجرای آن وجود ندارد، در خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با ساختارهای قبلی نمی‌توان کار کرد و تحول‌هایی که با سیستم شبکه‌ای ایجاد شده بهترین نوع تحول است.

صافی خاطرنشان کرد: تا سال ۲۰۵۰، ۸۰ درصد مشاغل منسوخ می‌شود حتی در حوزه اجتماعی نیز ۸۰ درصد فعالیت‌های اجتماعی منسوخ می‌شود، مهم‌ترین شغل در ۲۰ سال آینده نگهداری از سالمندان در قالب اپلیکیشن و به صورت مجازی است؛ نوک پیکان این تحول همین شبکه خلاق و نوآور است.

وی گفت: پردرآمدترین مشاغل آینده صنایع فعال فرهنگی است، به طور مثال درآمدی که آلمان از صنایع فرهنگی و خلاق دارد از صنعت ندارد، پس در ساختارها نیاز به تحول داریم و به نظر شروع شبکه‌سازی فعالیت سمن‌ها است، شبکه فعال و نوآور در طول سایر شبکه‌ها است و باید تمام فعالیت‌ها را به سمت این شبکه‌ها بکشانیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: برنامه‌ریزی دقیق اولیه از ضعف برنامه‌ریزی‌های آینده جلوگیری می‌کند، ما هنوز مدل دهه ۶۰ برنامه‌ریزی می‌کنیم باید قبول کنیم که این شیوه دیگر پاسخگو نیست.

صافی با اشاره به اینکه عاملیت و فرد هم باید متحول شود، ادامه داد: انسان‌ها هم باید عوض شوند، از لحاظ کنشگری دیگر نمی‌توان با افراد متوسط کار کرد، در حوزه دانش‌بنیان کسانی کار می‌کنند که نخبه هستند و در بسیاری از فضاهای جامعه نیز به دلیل نخبگی افراد باید تجدید نظر کنیم و فعالیت‌ها باید فراتر از عالی باشد؛ تا زمانی که در انسان‌ها دغدغه تحول و نوآوری ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم شاهد سایر تحول‌ها باشیم.

کد خبر 644630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.