واکنش رئیس کمیسیون تلفیق بودجه به سخنان «بابک افقهی»

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در واکنش به اظهارات نماینده دولت گفت: ما هیچ موقع پشت تریبون اعتراض نکردیم که چرا دولت خارج از چارچوب قانونی و بدون اجازه مجلس ۱۲۰ همت کسری بودجه خود را تامین کرد.

به گزارش ایمنا، سیدشمس‌الدین حسینی در جلسه علنی نوبت صبح امروز _چهارشنبه دهم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: چند روزی است نماینده دولت اظهاراتی در صحن مجلس دارد که بازخورد مناسبی در رسانه‌ها ندارد. اشکالی ندارد اما ما هیچ موقع اعتراض نکردیم که چرا بودجه سال گذشته بدون اجازه مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و ۱۲۰ همت کسری بودجه را خارج از چارچوب قانونی تأمین کردید، ما هیچ‌گاه پشت تریبون اعلام نکردیم که یک چیزی می‌نویسید و چیز دیگری را اجرا می‌کنید.

وی افزود: چرا به‌گونه‌ای صحبت می‌کنید که واقعیت را مغلوب کند؟ صحبت‌هایی که نماینده دولت مطرح می‌کند مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی با مصوبات خود درآمد آنها را کاهش می‌دهد، حرف غلط غیرکارشناسانه است.

این سخنان رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات بابک افقهی، نماینده دولت بود که در جریان مخالفت با پیشنهاد یکی از نمایندگان مطرح کرده و گفته بود مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد ۴۰ همت بار مالی را به دولت تحمیل کرده است و ساختار مالی را برهم می‌ریزد.

روز گذشته نیز در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه مجدد اختلاف نظری بین رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس مجلس شورای اسلامی در این حوزه پیش آمد که رئیس سازمان برنامه و بودجه مدعی شد مجلس تاکنون در جریان بررسی بودجه بالغ بر ۴۳۰ همت مغایرت با لایحه دولت ایجاد کرده است.

کد خبر 644626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.