سازوکار رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار سامان تبیین شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار این استان گفت: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار، مسائل اجتماعی بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است، از این‌رو باید سازوکار مناسبی برای رفع مشکلات این قشر تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی در بطن جامعه هستند و مشکلات را از نزدیک احصا می‌کنند، اظهار کرد: امیدواریم در چهار سال فعالیت دوره ششم شوراهای اسلامی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها ارتباط قوی‌تری با دستگاه‌های اجرایی حاصل تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی افزود: با تقویت ارتباط دوسویه انتظار می‌رود شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در جهت رسیدن به اهداف یاری شود همچنین دادگستری نیز در کاهش وقوع جرایم، اعتیاد، ازدواج دیرهنگام و بیکاری با همکاری شوراها به اهداف عالی خود نزدیک‌تر شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری بالا رفتن سن ازدواج و افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، بیکاری، تغییر نظام سنتی خانواده، افزایش درصد طلاق، اعتیاد، خودکشی، قهرمان‌پرستی کورکورانه و تجمل‌گرایی را از مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول برای برون‌رفت از این معضلات باید برنامه‌ریزی کنند و اتاق فکرهایی را تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: چنانچه هر دستگاهی از مجموعه شوراها درخواست کمک داشت، حامی دستگاه‌های فرهنگی استان چهارمحال‌وبختیاری خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی، همکاری لازم را خواهیم کرد.

چهلگردی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار این استان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار، مسائل اجتماعی بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است، از این‌رو سازوکار مناسبی برای رفع مشکلات این اقشار باید تبیین شود.

وی تصریح کرد: مسئولان، شهرستان سامان را جزو شهرستان‌های برخوردار در نظر می‌گیرند اما از تعداد ۷۸ مدرسه، ۵۳ مورد تخریبی است یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

چهلگردی با اشاره به فعالیت یک مدرسه در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در دو نوبت صبح و عصر برای دختران و پسران گفت: در حال حاضر برای هر اقدامی که قرار است انجام شود، تنها از ظرفیت خیران استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مطالبات فرهنگی مردم استان چهارمحال‌وبختیاری باید در اولویت قرار گیرد، زیرا فرهنگ عمومی متعلق به یک جامعه بزرگ بوده و مجموعه منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم است و مبتنی بر اندیشه، اعتماد و عادت شکل می‌گیرد.

کد خبر 644623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.