تولید ۵۰ هزار اصله نهال و گل در گلخانه شهرداری خرم‌آباد

مسئول گلخانه سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار نهال و درخت در گلخانه این سازمان تولید شد و امسال با افزایش تعداد گلخانه‌ها این میزان تولید به ۵۰ هزار نهال و درخت رسیده است.

سیداصغر شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نهالستان سازمان انواع گل و نهال مانند پیچ اناری، شاتوت، توت، انجیر، چنار، پیچ اناری، توری، انواع گل رز، گیاهان دارویی مانند اسطوخودوس، رزماری و عشقه تولید می‌شود و پس از پرورش برای کاشت در سطح پارک‌ها، بلوارها و ادارات شهر گلدان‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه انواع گل رز خودکفا هستیم، افزود: گل ختمی نیز یکی دیگر از گل‌های تولیدی است که برای بلوارهای سطح شهر استفاده می‌شود، این گل یک گل دائمی است و چهار ماه گل دارد.

مسئول گلخانه سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهری شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: به ژاپنی نیز از دیگر گونه‌ها است که برای کاشت در سطح بلوارها استفاده می‌شود و ایام بهار دارای گل است، پیچ امین الدوله نیز که مانند آبشار یک دیواره سبز را تشکیل می‌دهد در این گلخانه پرورش داده می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: امسال و با توسعه گلخانه ۲۵۰۰ اصله نهال توت و ۷۵۰۰ شاتوت، برای بلوارها و پارک‌های سطح شهر آماده کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به خواص گیاهان دارویی و سبزینگی آنها در تمام فصول، در صورت توسعه گلخانه تولیدات خود را در زمینه گیاهان دارویی افزایش خواهیم داد.

کد خبر 644577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.