۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
 جولی سو وزیر کار آمریکا شد

در پی ترک اولین وزیر کابینه جو بایدن از دولت، رئیس جمهور آمریکا جولی سو معاون فعلی وزارت کار را به عنوان وزیر کار بعدی کابینه خود و جانشین مارتی والش معرفی کرد.

به گزارش ایمنا، سو جانشین والش وزیر کار کنونی خواهد شد که دولت را ترک کرد و مدیر اتحادیه ملی بازیکنان لیگ هاکی شد. وی اولین وزیر کابینه است که از زمان آغاز به کار دولت بایدن سمت خود را ترک می‌کند.

سو در حال حاضر در حال گذراندن دوره درمان افسردگی خود در مرکز پزشکی والتر رید است و دفتر وی اعلام کرده است که تا چند هفته دیگر این دوره به پایان می‌رسد.

دولت بایدن اولین دولت در بیش از ۲۰ سال گذشته بود که وزیر کابینه آسیایی - آمریکایی نداشت و بایدن از زمان انتشار خبر استعفای والش برای نامزد کردن سو به این سمت تحت فشار بود.

اتحادیه‌های بزرگ مانند اتحادیه بین‌المللی کارمندان خدمات و انجمن آموزش ملی در چند هفته گذشته حمایت‌هایی زیادی از سو کردند. انجمن آمریکایی کنگره آسیا - اقیانوسیه و انجمن سیاه پوستان کنگره و همچنین صندوق اقدام آسیایی آمریکایی نیز از او حمایت کردند.

بایدن روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای با اعلام نامزدی سو گفت: جولی زندگی‌اش را صرف مبارزه کرده است تا مطمئن شود که به طور منصفانه، هیچ جامعه‌ای نادیده گرفته نمی‌شود و هیچ کارگری مغفول نمی‌ماند.

هنگامی که خبر خروج والش از کابینه آمریکا منتشر شد، نام شأن پاتریک مالونی نماینده سابق جمهوری خواه کنگره برای وزارت کار مطرح شد چرا که نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس، بایدن را تحت فشار قرار داده بود تا به مالونی جایگاهی در کابینه بدهد.

بایدن روز سه شنبه از سو به عنوان شریک حیاتی والش یاد کرد و گفت که او به مذاکرات بین اپراتورهای راه آهن و کارگران اتحادیه کمک کرده است تا از اعتصابی که به گفته مقامات زنجیره تأمین ایالات متحده را فلج می‌کرد، جلوگیری شود.

رئیس جمهور آمریکا از سنا خواست تا به سرعت سو را تأیید کنند و افزود: باید این کار را بکنیم تا بتوانیم کار را برای کارگران آمریکا به پایان برسانیم.

سو قبل از خدمت به عنوان مدیرکل کار کالیفرنیا، کمیسر کار کالیفرنیا بود و ۱۷ سال نیز به عنوان وکیل حقوق مدنی سابقه دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 644565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.