«بومی‌سازی» لازمه توسعه صنایع فضایی کشور

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: با توجه به شرایطی که بر اثر تحریم در آن وجود دارد، باید بر بومی‌سازی فناوری‌های حوزه هوافضا متمرکز شود، عملاً توسعه این صنعت در کشور تنها با توجه به سرمایه‌های داخلی صورت می‌گیرد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت فعلی صنایع فضایی ایران و تأثیر تحریم‌ها در عملکرد کشور، اظهار کرد: متأسفانه در سالیان اخیر تحریم‌ها بر صنعت فضایی کشور تأثیرات بسیاری اعمال کرده است.

وی افزود: ایران با توجه به شرایطی که بر اثر تحریم در آن وجود دارد، باید بر بومی‌سازی فناوری‌های حوزه هوافضا متمرکز شود، عملاً توسعه این صنعت در کشور تنها با توجه به سرمایه‌های داخلی صورت می‌گیرد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در شرایط کنونی پیشرفت صنایع فضایی نیازمند افزایش نگاه دولت به سرمایه‌های داخلی است.

وی با اشاره به نقش سرمایه اجتماعی در توسعه صنایع فضایی کشور در شرایط کنونی، گفت: در شرایط کنونی فعالیت‌هایی که منجر به شکل‌گیری و افزایش سرمایه اجتماعی کشور در حوزه هوافضا می‌شود، ارزش بسیاری دارد و قطعاً باید میزان این فعالیت‌ها بیشتر شود.

مرادی تصریح کرد: درواقع با افزایش میزان فعالیت‌های مؤثر در جذب سرمایه اجتماعی، جوانان بیشتری به عرصه فناوری‌های فضایی ورود می‌کنند.

وی در رابطه با نقش تحریم‌ها در عملکرد صنایع فضایی کشور گفت: به طور کلی تحریم نه تنها در ایران بلکه برای تمام کشورهای دنیا می‌تواند تأثیرگذار باشد، هوافضا یکی از صنایعی است که تحریم تأثیر بسیاری در آن اعمال می‌کند.

کد خبر 644522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.