راه‌اندازی رشته آموزش فلسفه برای کودکان در دانشگاه اصفهان

رئیس اندیشکده مطالعات روانشناختی و تربیتی مبتنی بر دین دانشگاه اصفهان گفت: یکی از برنامه‌های این اندیشکده بازنگری یکی از گرایش‌های رشته فلسفه و تربیت با عنوان آموزش فلسفه برای کودکان ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا هویدا امروز _یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه_ در آئین افتتاحیه اندیشکده مطالعات روانشناختی و تربیتی مبتنی بر دین دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل اندیشکده چهار ماه پیش مطرح شد و طی این مدت یک‌سری فعالیت‌ها انجام شد، هدف کلی از تشکیل اندیشکده طرح اندیشه و آموزه‌های دینی به خصوص در حوزه روانشناسی و مشاوره بود.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته به طورپراکنده در مراکز و حوزه‌های مختلف مطالعات انجام شده ولی این از دانشگاه‌ها سلب مسئولیت نمی‌کند و باید با توجه به نیازهای جامعه اسلامی و دانشگاهی انجام وظیفه کنیم.

رئیس اندیشکده مطالعات روانشناختی و تربیتی مبتنی بر دین دانشگاه اصفهان تصریح کرد: طی چهار ماه گذشته سعی شده در این مسیر فعالیت‌ها و مطالعاتی انجام شود، همچنین نیاز است با پیشینه این کار آشنا شویم و نیازهای جامعه ایران اسلامی و بخصوص دانشگاه‌های استان اصفهان را شناسایی کنیم.

هویدا گفت: بر حسب رویکرد همکاران این مطالعات انجام گرفت، در این مدت با همت برخی از همکاران علاقمند تعداد محدودی فعالیت انجام شده از جمله نشست‌ها و جلسات هماهنگی و امیدواریم بتوانیم در ادامه کار، هم سطح فعالیت‌ها گسترده‌تر باشد و هم از حضور همکاران و اساتید بیشتری استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اندیشکده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارگروه سبک زندگی ایرانی اسلامی است، که در این کارگروه باید یک بازنگری در رشته کارشناسی ارشد انجام گیرد و مجوز این رشته گرفته شود، هدف دوم دانش‌افزایی اساتید و همکارانی است که به این مطالعات علاقمند هستند و می‌توانند ورود کنند در حوزه‌های روانشناسی و علوم تربیتی که مبتنی بر دین است.

رئیس اندیشکده مطالعات روانشناختی و تربیتی مبتنی بر دین دانشگاه اصفهان افزود: برنامه دیگر بازنگری یکی از گرایشات رشته فلسفه و تربیت تحت عنوان آموزش فلسفه برای کودکان ایران اسلامی است، مورد دیگر در زمینه دانشجویان است که یک کمیته دانشجویی اندیشکده در شرف تشکیل است که بتوانیم دانشجویان علاقمند بخصوص تحصیلات تکمیلی را وارد این حوزه کنیم، طی کردن انجام مراحل لازم برای اخذ مجوز مجله اندیشکده از جمله سایر برنامه‌ها است که امیدوارم بتوانیم در این یک سال این فعالیت‌ها را به ثمر برسانیم.

اصفهان در حوزه دین و دین‌داری سابقه طولانی دارد

مهدی مستأجران، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان از دانشکده‌های مطرح کشور است و اساتید شناخته شده‌ای دارد، از همان ابتدا تعداد اساتیدی که علاقمند بودند در حوزه دین فعالیت انجام دهند نسبت به سایر جاها کم نبودند و قدم‌های خوبی برداشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اساتید اصفهانی که در شهرهای دیگر مشغول هستند ظرفیت خوبی دارند، اصفهان در حوزه دین و دین‌داری سابقه طولانی دارد، بخاطر این تدین ریشه‌دار اصفهان جامعه نخبگان را به این مسیر جهت داد، ریشه تولید علم در اصفهان بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد همه اینها باعث شده دانشگاه اصفهان در علوم انسانی پیشتاز باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: نهاد رهبری کمک می‌کند تا با توجه به شرایط خوبی که دانشگاه دارد کمک حال باشیم که دوستان در مسیر درست قرار گیرند و ظرفیت‌هایی را که به صورت رسمی می‌توانیم در اختیار بگذاریم فراهم کنیم، در همین ۴ ماه ۳ نشست داشتیم و لازم است ایده‌های خوبی که تا به حال وجود داشته شتاب پیدا کند، امیدواریم بتوانیم همه ظرفیت‌ها را به همت دانشکده روانشناسی به سمت درست هدایت کنیم.

کد خبر 644508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.