تعامل با اداره برق برای تامین روشنایی شهر در ایام نوروز انجام شده است

شهردار شهرکرد گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری این است که اداره برق برای روشنایی بلوارها همکاری لازم را داشته باشد، در این راستا رایزنی‌های لازم انجام شده است تا در ایام عید شاهد خاموشی در سطح شهر نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _سه‌شنبه نهم اسفندماه_ در جلسه آماده‌سازی شهر برای نوروز اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری شهرکرد در راستای اصلاح تقاطع‌های هندسی سطح شهر انجام می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به روان‌سازی جریان ترافیک شود و نقاط حادثه‌خیز را کاهش دهد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های شهرداری این است که اداره برق برای روشنایی بلوارها همکاری لازم را داشته باشد، در این راستا رایزنی‌های لازم انجام شد تا در ایام عید شاهد خاموشی در سطح شهر نباشیم، چراکه این موضوع علاوه‌بر تحت تأثیر قرار دادن زیبایی شهر منجر به افزایش تصادفات نیز خواهد شد.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی المان‌های شهری، جداول و علائم ترافیکی از برنامه‌هایی محسوب می‌شود که در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفته و در حال انجام است.

واحدیان با اشاره به هوشمندسازی تقاطع‌هایی که در آن‌ها دوربین نصب شده است، تصریح کرد: در حال حاضر سفرهای درون‌شهری و انجام خریدهای نوروزی توسط شهروندان آغاز شده است، این موضوع می‌تواند به مدیریت ترافیک شهر کمک زیادی کند، بخشی از المان‌های شهری که از قبل وجود داشت نیز بهسازی شد و مابقی نیز در حال ساخت است تا پیش از فرارسیدن عید نوروز نویدبخش فصل بهار و ماه مبارک رمضان باشد و در سطح شهر نصب شود.

وی اضافه کرد: تغییر مبلمان، رنگ‌آمیزی، ایجاد نمازخانه در سه پارک ملت، لاله و تهلیجان به صورت ویژه در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

شهردار شهرکرد با اشاره به ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهروندان، تاکید کرد: ارائه راهکار به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و متولیان امر برای اراضی روبه‌روی دانشگاه، محله ۳۲ منظریه و حریم قلعه چالشتر در ناحیه غرب از جمله اقداماتی بوده که توسط شهرداری انجام شده است تا بخشی از مشکلات شهروندان در این حوزه‌ها رفع شود.

واحدیان با تاکید بر اینکه خدماتی که مجموعه مدیریت شهری ارائه می‌کند برای مردم ملموس نیست، گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون الکترونیک و دیجیتال در کشور و حرکت به سوی شهر هوشمند، تعامل میان شهرداری و مخابرات به خصوص در بحث سخت‌افزاری و فنی می‌تواند موجب تسریع روند توسعه شهر، ارائه خدمات مطلوب و اطلاع‌رسانی به شهروندان شود.

وی مشکلات شهرسازی، شطرنجی بودن خیابان‌ها، کمبود پارکینگ، تکمیل نشدن مسیر کمربندی، تجمع مراکز خدماتی و اداری در یک مکان خاص و نبود مراکز تفریحی و سرگرمی در شهرکرد را از مهم‌ترین دلایل ایجاد ترافیک دانست و افزود: در حال حاضر تعریض معبر بوعلی سینا به سمت جنوب را در دستور کار قرار داده‌ایم و ساماندهی و تجمع مراکز خدماتی و اداری در راستای کاهش ترافیک از جمله راه‌اندازی دهکده سلامت را در طرح جامع پیشنهاد کرده‌ایم تا عرصه‌ای برای این امر فراهم شود.

کد خبر 644460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.