بهسازی روستاهای شهرستان اردل مطالبه مردم است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بهسازی تعدادی از روستاهای شهرستان اردل مطالبه جدی مردم است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه نهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: طی جلسات متعدد با دادگستری و جبهه فرهنگی استان با توجه به اینکه شوراهای اسلامی با ابهاماتی دست و پنجه نرم می‌کنند که همین ابهامات قانونی منجر به رد مصوبات در هیئت‌های تطبیق مصوبات و گاهی طرح در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات می‌شود، بنابراین دوره‌های آموزشی به صورت مستمر جهت شوراهای اسلامی برگزار می‌شود تا مشکلاتی که در طول دوره چهار ساله شورا با آن مواجه هستند، رفع شود.

وی افزود: مطالبه مردم شهرستان اردل تخصیص اعتبار جهت کمربندی ورودی این شهر است، همچنین جاده روستای لندی که ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود، تا کنون احداث نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: خسارت‌های مردم در آلودگی نفتی بخش میانکوه و پرداخت مطالبات کشاورزان و شیلات‌داران، بهسازی بعضی از روستاهای شهرستان اردل، تخصیص اعتبار جهت ۵۰ کیلومتر جاده آنتنی در روستاهای شهرستان، تخصیص اعتبار جهت تأمین آب شرب شهر کاج و خط تکمیلی از چشمه باغ رستم تا شهر کاج، تأمین تانکر آب‌رسانی عشایر با توجه به بارندگی‌ها و بهسازی ایلراه‌ها، تخصیص اعتبار برای خرید دستگاه سی‌تی ‌اسکن برای شهرستان اردل با توجه به مسافت طولانی با مرکز استان، تخصیص اعتبار جهت ساختمان نیمه تمام بیمارستان امام رضا (ع) اردل (طرح توسعه به علت نبود بیمارستان متوقف شده است)، تخصیص اعتبار برای درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اردل، تأمین اعتبار برای ساختمان بخشداری میانکوه و آموزش و پرورش از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان است.

وی تخصیص اعتبار به منظور آموزش شوراهای اسلامی را ضروری دانست و گفت: برای کاهش تخلفات و آشنایی بیشتر آن‌ها به شرح وظایف، این آموزش بیش از هر چیز لازم است.

سلیمانی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند، البته ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

وی تخصیص اعتبار جهت تونل دشتک فارسان را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: با احداث تونل فارسان به دشتک مسیر شهرکرد به دشتک ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تشکیل کارگروه‌های فرهنگی محله‌محور با حضور معتمدان، بزرگان و صاحب‌نظران هر محله را ضروری دانست و گفت: استفاده از امکانات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها، توسعه کتابخانه‌ها، افزایش فضاهای ورزشی، تأمین اشتغال و ایجاد فضاهای شهری مناسب از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 644412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.