انصراف ۱۱ کشور از حضور در مسابقات جهانی بوکس به‌دلیل پذیرش روس‌ها!

فدراسیون بوکس نروژ همچون ۱۰ کشور دیگر، به‌دلیل پذیرش روس‌ها در مسابقات جهانی از حضور در این تورنمنت کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ایالات‌متحده آمریکا، لهستان، سوئیس، هلند، بریتانیا، ایرلند، جمهوری چک، سوئد، کانادا و اوکراین، فدراسیون بوکس نروژ نیز با انتقاد از حضور روسیه در مسابقات جهانی، از شرکت در این رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

فدراسیون بوکس نروژ در این خصوص نوشت: هیئت‌مدیره فدراسیون بوکس نروژ تصمیم گرفته است در مسابقات قهرمانی جهان و رویدادهایی که بوکسورهای روسیه یا بلاروس در آن شرکت می‌کنند، شرکت نکند.

البته قبل از تمام این ماجراهای اخیر، فدراسیون بوکس ایالات‌متحده آمریکا نخستین کشوری بود که از شرکت در مسابقات امتناع کرد و پس از آن کشورهای دیگر نیز چنین موضعی گرفتند و این نشان‌دهنده اختلاف نظر گسترده بین کشورهای حاضر در رقابت‌های بوکس است.

فدراسیون بین‌المللی بوکس در ماه اکتبر به ورزشکاران دو کشور روسیه و بلاروس اجازه داد تا در این مسابقات با پرچم کشورهای خود شرکت کنند. ضمن اینکه عمر کرملف، رئیس این سازمان اهل روسیه است و پیش از این در اظهار نظری جنجالی گفته بود "کشورهایی که به تحریم این رقابت‌ها رأی دادند بدتر از کفتارها هستند."

به گزارش ایمنا، مسابقات جهانی زنان بوکس در ماه مارس سال ۲۰۲۳ به‌میزبانی هندوستان همچنین رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان در بخش مردان، ماه مه سال ۲۰۲۳ در کشور ازبکستان برگزار می‌شود.

کد خبر 644371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.