زواره، میزبان دورهمی اسرای اردوگاه موصل

شهر شهیدپرور و تاریخی زواره در روزهای پایانی هفته آینده، میزبان نزدیک به ۱۰۰ نفر از آزادگان دوران دفاع مقدس از سراسر کشور است.

جواد زارع‌جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قرار است نزدیک به ۱۰۰ نفر از آزادگان دوران دفاع‌مقدس در اردوگاه موصل عراق طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته آینده هم‌زمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) پس از ۳۲ سال با همدیگر دیدار کنند.

مسئول برگزاری این دورهمی افزود: این برنامه با هدف دیدار دوستان و گرامیداشت شهدا و یادبود آزادگان مرحوم به میزبانی شهر تاریخی زواره برگزار می‌شود.

زارع‌جعفری که خود از آزادگان دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: زیارت قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای زواره، بازدید از آثار تاریخی شهر زواره و سفر به تل شیطان و کویر زواره از برنامه‌های این دورهمی است.

وی از عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و صداوسیما دعوت کرد تا برای ثبت لحظات تاریخی دیدار آزادگان اردوگاه موصل پس از ۳۲ سال از سراسر کشور با قومیت‌های مختلف در تاریخ یاد شده به شهر زواره سفر کنند.

به گفته زارع‌جعفری این دورهمی به همت خود آزادگان و با هزینه شخصی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، بخش زواره در دوران دفاع مقدس ۱۳۶ شهید، ۲۱۰ جانباز و ۱۴ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

یازدهم خردادماه، روز حماسه و ایثار مردم شهر زواره استان اصفهان نام‌گذاری شده است. در این روز در سال ۱۳۶۱ پیکر پاک و مطهر ۳۶ شهید شهر زواره اصفهان بر دستان مردم این شهر تشییع و خاکسپاری شد.

کد خبر 644296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساحل IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    زواره نگین استان اصفهان