لزوم تناسب المان‌های شهری نوروز با ایام ماه مبارک رمضان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در آستانه بهار، آذین‌‎بندی شهر و المان‌های نصب شده در میادین و معابر شهری باید متناسب با نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان باشد.

سجاد محمدحسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اردبیل سال ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شده است، اظهار کرد: در آستانه بهار، آذین‌بندی این شهر و المان‌های نصب شده در میادین و معابر آن باید متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.

وی با درخواست از شهرداری اردبیل برای بهره‌بردن از مفاهیم فرهنگی و معنوی در نصب المان‌های شهری افزود: اردبیل شهری گردشگرپذیر است و در ایام نوروز مقصد گردشگران و مسافران زیادی خواهد بود که امیدواریم با تمهیدات ویژه شهرداری، میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: روابط‌عمومی مناطق شهرداری باید در طراحی المان‌های شهری نهایت حساسیت را داشته باشد و از هنر هنرمندان اردبیلی در طراحی المان‌ها استفاده کند.

به گزارش ایمنا، المان یا نماد شهری از جمله عناصر ویژه در طراحی شهری است و به کمک هنر معماری و پیکره‌سازی از ویژگی‌های اشکال و حجم‌ها، استفاده کرده و مفاهیم خاصی را به مخاطب انتقال می‌دهد؛ این المان‌ها می‌تواند با مصالح مختلف (انواع فلز، سنگ مرمر، فایبرگلاس، چوب و بتن) به شکل پیکره انسان، حیوان یا اشیا طراحی شود، همچنین می‌توان از هنر انتزاعی (آبستره) در خلق آن استفاده کرد؛ آبستره، از شکل، فرم، رنگ و خط برای خلق ترکیبی استفاده می‌کند و دارای مفهومی گنگ است و به‌طور کلی این محصول، با ایجاد نوعی نماد فرهنگی، باعث به‌وجود آمدن هویت یک شهر شده است و با تکرار این موارد در ذهن مخاطب، جاودانه خواهد شد.

کد خبر 644274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.