مخبر: لازمه گسترش مناسبات اقتصادی فعال شدن بخش خصوصی ایران و زیمباوه است

معاون اول رئیس جمهور گسترش روابط و تعاملات با کشورهای آفریقایی و به ویژه زیمبابوه را از رویکردهای اصلی ایران دانست و گفت: تهران علاقه‌مند است روابط و مناسبات دوجانبه خود را با هراره بیش از پیش تعمیق و گسترش دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر در دیدار «کنستانتینو چیونگا» معاون اول رئیس جمهور زیمبابوه با قدردانی از حمایت‌های این کشور از جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی، اظهار کرد: باید تلاش کنیم بسترهای لازم برای توسعه مناسبات و ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین را فراهم کنیم.

وی لازمه گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین را فعال شدن بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: استفاده از ارزهای ملی دو کشور، رفع موانع پیش روی تبادلات مالی و بانکی و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور می‌تواند گام‌های مهمی در توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دیدار و گفت‌وگوی رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ادامه داد: پیگیری جدی مذاکرات انجام شده پراهمیت است و از کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور درخواست داریم این تفاهمات را با جدیت دنبال کند تا هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن این توافقات باشیم.

وی گفت: توسعه و تعمیق روابط سیاسی نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی است که باید با تمرکز بر زمینه‌های همکاری مشترک، مناسبات تجاری تهران- هراره را گسترش دهیم.

مخبر با اشاره به دستاوردهای گسترده کشورمان در بخش‌های مختلف معدن، انرژی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، اضافه کرد: تهران برای توسعه همکاری‌های در این بخش‌ها آمادگی دارد.

معاون اول رئیس جمهور زیمبابوه که مسئولیت وزارت بهداشت این کشور را نیز بر عهده دارد در این دیدار با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از بعضی شرکت‌های دانش بنیان و نمایشگاه‌های پزشکی، خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی شد و گفت: هراره از حضور بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در زیمبابوه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران و زیمبابوه هر دو از تحریم‌های غیرقانونی رنج می‌برند، افزود: توسعه همکاری‌های فی‌مابین به ما کمک می‌کند تا بر تحریم‌ها و فشارها فائق آییم و استقلال خود را هرچه بیشتر تحکیم کنیم.

کد خبر 644257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.