آثار هنرمندان مجسمه‌ساز در نوروز ۱۴۰۲ به نمایش در می‌آید

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: تمام آثار هنرمندان مجسمه‌ساز برای نوروز ۱۴۰۲ در سطح شهر به صورت تجمعی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید قنادنیا شامگاه _دوشنبه هشتم اسفند_ در مراسم اختتامیه و تجلیل از هنرمندان مجسمه‌ساز شرکت‌کننده در اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان، اظهار کرد: در فراخوانی از سوی هیئت انتخابی و شورای تخصصی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در حوزه نمادها، ۳۷ هنرمند تراز اول به این سمپوزیوم دعوت شدند که ۲۷ نفر هنرمند از داخل کشور و ۱۰ نفر از هنرمندان کشورهای خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، چین، صربستان، ارمنستان، ترکیه و کانادا بودند.

وی افزود: طی این فراخوان ۷۰ اثر با محوریت شعار «اصفهان من، شهر زندگی» با ریز مؤلفه‌های آن ارسال شد که در نهایت ۱۴ اثر توسط هیئت انتخابی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان شامل ۱۱ اثر از هنرمندان داخل کشور و سه اثر از کشورهای روسیه، ترکیه و ارمنستان انتخاب شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر این اساس نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی از بیست‌وچهارم بهمن تا هشتم اسفند به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار شد و امروز شاهد مراسم تجلیل از هنرمندان مجسمه ساز هستیم.

وی افزود: پیش از این شش سمپوزیوم مجسمه‌سازی با چوب و ضایعات فلزی و مواد گوناگون در اصفهان برگزار شد، اما این دوره اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان با حضور هنرمندان برجسته خارجی است.

قنادنیا با بیان اینکه زبان از توصیف جامع زیبایی آثار خلق شده، ناتوان است، تصریح کرد: این نوید را می‌دهیم که تمام آثار برای نوروز ۱۴۰۲ در سطح شهر به صورت تجمعی به نمایش عموم مردم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ اثر با نظر هنرمندان در مناطق پانزده‌گانه شهری نصب خواهد شد، اظهار کرد: امید داریم همه هنرمندان با خاطره‌ای خوش کشور ایران و شهر اصفهان را ترک کنند و شاهد تداوم این همکاری‌ها باشیم.

کد خبر 644247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.