چهره شهر بهاری می‌شود

شهردار مراغه گفت: عملیات کاشت بوته‌های گل در سطح شهر از امروز آغاز شده و تمام تلاش شهرداری افزایش زیبایی شهر، ایجاد نشاط اجتماعی و ثبت تصاویر ماندگار از زیبایی‌های شهر مراغه در اذهان عمومی است.‬

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار بوته گل فصلی و دائمی و ۱۰ هزار جعبه گل بنفشه در سطح بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز شهری مراغه در حال کاشت است.

وی افزود: عملیات کاشت بوته‌های گل در سطح شهر از امروز آغاز شده و تمام تلاش شهرداری افزایش زیبایی شهر، ایجاد نشاط اجتماعی و ثبت تصاویر ماندگار از زیبایی‌های شهر مراغه در اذهان عمومی است.‬

شهردار مراغه با بیان اینکه این گل‌ها از نوع شب‌بو، بنفشه، همیشه‌بهار و اختر الوان ‏ است، ‬ خاطرنشان کرد: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل‌ها در پارک‌های سطح شهر، همراهی شهروندان است و امیدواریم این مهم در فصل بهار به خوبی رعایت شود.

مقتومی اضافه کرد: تولید و تکثیر انواع گل‌های فصلی در نهالستان‌های واحد تولیدات سازمان با هدف خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به روند بهسازی، احداث و ایجاد ساختمان سوم ایستگاه آتش‌نشانی، تصریح کرد: با ایجاد، احداث و تجهیز ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در پارک ملت مراغه، سرعت اقدامات سازمان جهت خدمات‌رسانی در مرکز شهر افزایش می‌یابد.

شهردار مراغه با بیان اینکه با آغاز عملیات پی‌کنی، پروژه مسیر سلامت روی مدار اجرا قرار گرفت، ادامه داد: این طرح مهم عمران شهری با عنوان «مسیر سلامت» کلنگ‌زنی شده استو سهم مهمی در توسعه گردشگری خواهد داشت که بر اساس آن حاشیه «صوفی‌چای» تا تاج سد «علویان» ساماندهی می‌شود.

مقتومی ادامه داد: طول مسیر از پل دخیل تا تاج سد علویان، ۲.۵ کیلومتر و مساحت آن نیز ۲۵۰ هزار متر مربع است که ۱۳۸ هزار متر مربع آن مسیر گردشگری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و رفاهی و چهار هکتار آن نیز فضای سبز شهری است.

وی گفت: در این طرح یک هزار متر مربع فضای ورزشی، ۴۰۰ متر مربع فضای خدماتی، ۵۰ متر مربع فضای مدیریتی، ۴۰ متر مربع سرویس بهداشتی، ۱۶ هزار متر دیوارچینی، ۲۰ هزار متر جدول‌گذاری و ۴۵ هزار مترمربع سنگ‌فرش اجرا می‌شود.

شهردار مراغه افزود: با اجرای پروژه مسیر سلامت، شهروندان این شهرستان و گردشگران سایر شهرها از این زیرساخت گردشگری و رفاهی بهره‌مند می‌شوند و در کنار اجرای این طرح، می‌توان آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان را نیز معرفی کرد.

کد خبر 644243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.