تاکید امیرعبداللهیان بر حمایت ایران از صلح، ثبات و امنیت در منطقه

وزیر امور خارجه کشور در خلال دیدارهای دوجانبه دیپلماتیک خود در ژنو، با میرزویان آرارات، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در خلال دیدارهای دوجانبه دیپلماتیک خود در ژنو، با میرزویان آرارات، وزیر امور خارجه ارمنستان علاوه بر موضوع‌های مختلف روابط دوجانبه، درباره بعضی موضوع‌های مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی روابط بین ایران و ارمنستان را تاریخی دانست و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافق‌های انجام شده، افزود: ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشور تاکید کرد: لازم است برای تحقق توافق رؤسای دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری فی‌مابین، تلاش‌های مشترک افزایش یابد.

وی در ارتباط با تحولات قفقاز جنوبی و حمایت ایران از صلح، ثبات و امنیت در منطقه و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پایداری مرزهای بین‌المللی و عدم تغییرات ژئوپلیتیکی در مرزهای مشترک کشورها، اضافه کرد: ما این موضع خود را با صراحت اعلام کرده و به اطلاع طرف‌های مختلف رسانده‌ایم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه حضور مثبت و مؤثر همسر نخست وزیر ارمنستان در اجلاس زنان تأثیرگذار در تهران قابل تقدیر است، گفت: دبیرخانه این کنفرانس در تهران ایجاد شده است و امیدوارم که اعلام آمادگی ایروان برای میزبانی دومین نشست این کنفرانس به خوبی انجام شود و طرف ایرانی آماده کمک و حمایت از برگزاری موفقیت‌آمیز آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب همکاری مشترک در چارچوب اتحادیه اقتصادی اورآسیا، افزود: همکاری‌های ترانزیتی از دیگر موضوعات مورد اشاره در این دیدار بود، همچنین اجرای توافق‌های حاصله در آخرین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور مورد تاکید است.

میزویان آرارات، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار جاری و نیز گفت‌وگوهای قبلی با همتای ایرانی در تهران، به دیدار و توافق‌های بسیار خوب بین مقامات عالیه دو کشور در تهران و همچنین حضور و مشارکت همسر نخست وزیر کشورش در اجلاس زنان تأثیرگذار در تهران اشاره کرد و از روند توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها استقبال کرد.

وی از گشایش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان اظهار خرسندی کرد و افزود: کشورش بر ضرورت تقویت روابط با ایران تاکید دارد و از این روند استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه ارمنستان طرف ایرانی را در جریان آخرین تحولات مرتبط با وضعیت قفقاز جنوبی قرار داد و به طور متقابل از همکاری در زمینه‌های ترانزیت بین دو کشور و به صورت چند جانبه حمایت و تلاش مشترک برای تحقق توافقات رؤسای دو کشور برای ارتقای حجم تبادل تجارت دوجانبه را مهم توصیف کرد و گفت: کشورش از تقویت همکاری‌های شرکت‌های دو کشور حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در منطقه، همکاری‌های دو کشور در این زمینه را سازنده و به نفع منطقه توصیف کرد.

کد خبر 644230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.