بهترین سیستم‌های متروهای جهان

بهترین سیستم‌های متروهای جهان شامل قطار شهری سئول، متروی لندن، تونل بانا استکهلم، متروی توکیو، قطار شهری پاریس، سیستم زیرزمینی بوئنوس آیرس و متروی بارسلونا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمل‌ونقل عمومی اغلب کارآمدترین راه برای رسیدن به مقصد مورد نظر است و در بسیاری از شهرهای جهان، افراد ترجیح می‌دهند برای رفت‌وآمدهای روزانه خود از مترو استفاده کنند. همچنین دلایل خوبی برای امتحان‌کردن قطار شهری نقاط مختلف دنیا برای گردشگران وجود دارد. استفاده از این وسیله حمل‌ونقل عمومی، علاوه بر ارزان بودن، سریع و در دسترس است و به طور قابل‌توجهی ترافیک شهرهای شلوغ را کاهش می‌دهد. بعضی از متروها به دلیل برخورداری از امکاناتی مانند دسترسی به اینترنت بی‌سیم، صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایش داخلی و ارائه خدمات ویژه برای معلولان، سفرهای درون‌شهری را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. بعضی از ایستگاه‌های مترو نیز به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مانند معماری تاریخی، هنر عمومی، نظم و پاکیزگی به عنوان جاذبه‌های دیدنی محسوب می‌شوند و بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه شما را با بهترین متروهای جهان آشنا می‌کنیم:

متروی سئول، کره جنوبی

متروی سئول به دلیل کارآمد بودن، تمیزی و دسترسی گسترده خود در جهان معروف است، اما خط ۹ مترو با تکنولوژی بالا و ویژگی‌های متمایز خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. هر یک از قطارهای مترو مجهز به وای‌فای رایگان و مانیتورهایی برای اعلان اطلاعیه‌ها و کلیپ‌های خبری است. صندلی‌های قطارهای متروی خط ۹ از سیستم گرمایشی در فصل زمستان برخوردار است و تابلوهای دیجیتال و تمام‌رنگی به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، ژاپنی و ماندارین در ایستگاه‌های مترو وجود دارد.

بهترین متروهای جهان

متروی لندن

لندن دارای قدیمی‌ترین سیستم زیرزمینی جهان است که پیشینه آن به سال ۱۸۶۳ برمی‌گردد. این سیستم کارآمد، ویژه علاقه‌مندان به تاریخ، طراحی و معماری است. متروی لندن با ۲۷۲ ایستگاه و ۲۵۰ مایل مسیر، روزانه حدود چهار میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و همچنان در حال پیشرفت است. از ویژگی‌های این متروی قدیمی می‌توان به ایستگاه‌های مدرن، خدمات گسترده، نماد نقشه قرمز رنگ، کاشی‌کاری‌های رنگی ایستگاه‌های مترو و ادغام یکپارچه با خطوط دیگر اشاره کرد.

بهترین متروهای جهان

متروی استکهلم، سوئد

متروی استکهلم که در زبان محلی به آن "تونل بانا" (Tunnelbana) گفته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های حمل‌ونقل زیرزمینی را در جهان به خود اختصاص می‌دهد. بیش از ۹۰ ایستگاه از ۱۰۰ ایستگاه متروی استکهلم، با نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها، اینستالیشن‌های نوری، حکاکی‌ها و دیگر خلاقیت‌های خارق‌العاده، تزئین شده که آن را به یکی از طولانی‌ترین گالری‌های جهان تبدیل کرده است. بیش از ۱۵۰ هنرمند در تزئین ایستگاه‌های تونل بانا نقش داشته‌اند و فضاهای سودمند را به غارهای جادویی پر از رنگ‌های روشن و چشم‌اندازهای مرموز تبدیل کرده‌اند. سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی استکهلم، امتیاز بالایی را برای وقت‌شناسی، دسترسی آسان و راحتی دریافت کرده است.

بهترین متروهای جهان

متروی توکیو

متروی گسترده توکیو دارای بیش از ۱۰۰ ایستگاه است که وسعتی نزدیک به ۲۰۰ مایل را پوشش می‌دهند. از آنجا که هر سال بیش از هفت میلیون مسافر توسط قطارهای زیرزمینی توکیو جابه‌جا می‌شوند، مترو می‌تواند به ویژه هنگام صبح، به طرز آزاردهنده‌ای شلوغ باشد. از مزیت‌های قطار شهری توکیو می‌توان به دسترسی آسان به همه نقاط شهر نظیر بناهای تاریخی و فروشگاه‌های بزرگ اشاره کرد. همچنین مسئولان مترو تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با به‌کارگیری علائم چندزبانه و فلش‌های بزرگ، تردد در مترو را برای افراد غیرژاپنی، آسان‌تر کنند، همچنین قطارهای سیستم زیرزمینی توکیو کاملاً تمیز و دقیق است.

بهترین متروهای جهان

متروی پاریس

متروی پاریس بیشتر به خاطر تابلوهای هنری زیبا و ورودی‌های پرآذین معروف است. سیستم قطار زیرزمینی پایتخت فرانسه هنگام برگزاری نمایشگاه جهانی سال ۱۹۰۰ کار خود را آغاز کرد. متروی پاریس با برخورداری از حدود ۲۵۰ ایستگاه در محدوده شهر، برای گردشگران بسیار کارآمد است، به طوری که آن‌ها برای بازدید از مکان‌های دیدنی مشهور، هرگز به یک پیاده‌روی طولانی نیاز نخواهند داشت. فضای داخلی بسیاری از ایستگاه‌های مترو نیز در این کلان‌شهر، با موزاییک‌های کاشی‌کاری‌شده تزئین شده‌اند.

بهترین متروهای جهان

متروی بوئنوس آیرس

متروی بوئنوس آیرس که با نام سابته (Subte) به مفهوم زیرزمینی نیز شناخته می‌شود، اولین قطار زیرزمینی در آمریکای لاتین بود که در سال ۱۹۱۳ در پایتخت آرژانتین کار خود را آغاز کرد. اکنون پس از گذشت بیش از صد سال از آن زمان، مسافران همچنان می‌توانند در واگن‌های اصلی خط A سوار شوند و از فضای داخلی چوبی براق و وسایل روشنایی که از سقف آویزان شده‌اند، لذت ببرند. سیستم قطار زیرزمینی پایتخت آرژانتین، حتی قبل از مدرنیزه شدن ناوگان آن نیز سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل برای تردد در بوئنوس آیرس به‌شمار می‌رفت و امروز نیز به عنوان سریع‌ترین گزینه برای رفت‌وآمد در نقاط مرکزی شهر محسوب می‌شود.

بهترین متروهای جهان

متروی بارسلونا، اسپانیا

شبکه گسترده راه‌آهن زیرزمینی بارسلونا، از لحاظ کارآمد بودن، رؤیای هر گردشگری است. متروی این شهر مقرون‌به‌صرفه و آسان است. قطارهای مترو سریع هستند و به طور منظم و دقیق می‌رسند، به طوری که زمان انتظار مسافران به ندرت بیش از پنج دقیقه طول می‌کشد. اگرچه قطارها دارای سیستم تهویه مطبوع است، اما در ماه‌های فصل تابستان مسافران با ازدحام جمعیت مواجه می‌شود.

بهترین متروهای جهان

کد خبر 644195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.