طرح جدید آموزش و پرورش برای آموزش زبان‌های خارجی / تلفیق برنامه درسی با فعالیت‌های تربیتی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه درسی باید با فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شود که در دستورکار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود گفت: برنامه سکوی استعدادیابی نیز در دستورکار است و شروع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در حاشیه گردهمایی گرامیداشت سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی که در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه محور اصلی احیای امور تربیتی مربی، مربی پرورشی به عنوان تنظیم‌گر کانون‌های تربیتی در مدرسه است، گفت: همکاران طرحی را آماده کرده‌اند که این هفته در جمع نخبگان نقد گفتمانی خواهد شد و در نهایت پس از اصلاحات، طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: از مهم‌ترین نکات، توانمندسازی واقعی مربیان تربیتی است که در شبکه خود مربیان انجام می‌شود و دومین موضوع ایجاد سکوی استعدادیابی است که مربیان با استعدادهای دانش‌آموزان آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه سکوی استعدادیابی در دستور کار است و آغاز خواهد شد، گفت: بخشی از کار شروع شده و مابقی بخش تربیتی باید در این سکو قرار بگیرد که آن را از این هفته خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشارکت تمام ارکان‌های فرایند تربیتی، ادامه داد: موضوع این است که مربیان، دانش‌آموز را بشناسند، متناسب با استعدادهایش به او وظایف تربیتی را محول کنند و اجازه ابراز وجود به او بدهند.

نوری با اشاره به نقش خانواده در امر تربیت، تصریح کرد: نقش اصلی تربیت بر عهده خانواده است. باید از خانواده‌ها به خوبی در امور تربیتی استفاده شود و دو نهاد مدرسه و خانواده همگرایی کامل در جریان تربیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد این مورد در آموزش و پرورش به صورت قوی اجرا نمی‌شود و جای کار دارد. تا کنون از کمک مالی اولیا بیشتر استفاده می‌شده است، در حالی که سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری وجود دارند و می‌توان از آنها برای اعتلای تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه کانون تربیتی محله است و محور برنامه‌هایی که در این رویکرد داریم مربی است که بتواند از ظرفیت‌های محلی برای دانش‌آموزان استفاده کند. برنامه‌های درسی نیز باید با فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی تلفیق شوند که این موضوع در دستور کار قرار دارد و در سازمان پژوهش دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید از نخبگان برای تقویت مبانی نظری تحول و احیای امور تربیتی استفاده شود. همکاران در سازمان پژوهش طرحی را آماده کرده‌اند که قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شود، اما فرصت نشد و به جلسه هفته آینده موکول شد و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 644194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.