سیاست اصولی ما مخالفت با هرگونه تغییر در ژئوپولیتیک منطقه است

وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: از توسعه ارتباطات بین تمام کشورهای منطقه قفقاز حمایت می‌کنیم اما سیاست اصولی ما مخالفت با هرگونه تغییر در ژئوپولیتیک منطقه است.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده است، با میرزویان آرارات، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار اظهار کرد: روابط ما با ارمنستان تاریخی و عمیق است و در راستای منافع تمام منطقه است و بارها تاکید کرده‌ایم که روابط خوب بین تهران و ایروان به ضرر هیچ کشوری نیست.

وی افزود: از توسعه ارتباطات بین تمام کشورهای منطقه قفقاز حمایت می‌کنیم اما سیاست اصولی ما مخالفت با هرگونه تغییر در ژئوپولیتیک منطقه است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: پتانسیل‌های بالایی در دو کشور برای توسعه روابط به‌ویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد.

در ادامه وزیر خارجه ارمنستان گفت: گفتگوهای سطح بالای بسیار خوبی بین مقامات دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: ما از سیاست ایران مبنی بر احترام به حاکمیت کشورهای منطقه و تغییر نیافتن ژئوپولیتیک منطقه، خرسند هستیم. ما به اهمیت گفت‌وگو و همکاری عالی با ایران باور داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر و نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح در ژنو به سر می‌برد.

امیرعبداللهیان در این سفر در بخش عالی‌رتبه نشست ۵۲ شورای حقوق بشر شرکت خواهد کرد. او سپس در بخش عالی رتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت خواهد کرد.

وی در جریان این سفر با برخی از مقامات خارجی و بین‌المللی دیدار می‌کند.

امیرعبداللهیان پیش از این با وزیر خارجه فنلاند دیدار کرد.

کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این سفر وزیر امور خارجه ایران را همراهی می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 644189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.